WC borstel gooien bij de dag van Reflex 2015

Op zondag 6 september 2015 was het weer zover, tijd voor de jaarlijkse dag van Reflex.

Deze keer werd het gehouden bij huize Wassink in de bossen van de Heelweg. Om 14.30 was iedereen aanwezig en onder het genot van een kop koffie of thee en een lekker stuk gebak werd er eerst rustig bij gepraat. Nadat iedereen de koffie en het gebak op had begon langzamerhand de activiteit voor deze middag.

WC borstel gooien !

wc borstel

Het principe is heel makkelijk, hetzelfde als klootschieten, maar dan met wc een wc borstel en een emmer water.

emmer water

Er werden 3 teams samengesteld :

1. Aad, Giedo en Christiaan
  2. Jurgen, Jan en Bart
  3. Johan, Wilma en Rob

De organisatie had een route samengesteld met verschillende soorten terrein. Harde wegen, brede bospaden, smalle bospaden, dicht gegroeid door de bomen. Voor ieder wat wils dus !

Bij aanvang kreeg iedereen een emmer water mee.

Het was een mooie strijd met het gooien. Soms zat het mee, soms zat het tegen. Geregeld moest er een wc borstel uit de greppel of uit de boom worden gehaald. De emmer water was erg zwaar voor sommige mensen en deze werd dan ook ondertussen geleegd. Onder het gooien was er mooi de tijd om rustig te praten met mekaar.

Na een wandeling van ongeveer 3 kilometer waren we ons eindpunt. Het uitkijkpunt in de Vennebulten.

20140101-1512-55

Na een worp van deze toren was het gooien klaar

Hierna liepen we weer terug in de stralend zon naar huize Wassink. In de ochtend en middag had het nog geregend, maar tijdens de dag van Reflex was het stralend weer.

Bij huize Wassink werden het aantal worpen geteld en het team van Jan, Bart en Jurgen hadden 80 worpen, Johan, Wilma en Rob kwamen gevaarlijk in de buurt met 84 worpen en Aad, Giedo en Christiaan waren de hekkesluiters met 97 worpen. Nu zou je denken dat Jan, Bart en Jurgen hadden gewonnen, maar dit was niet het geval. Het ging om de hoeveelheid water in de emmer ! Het team van Aad, Giedo en Christiaan hadden nog het meeste water in de emmer en zodoende waren zij de winnaar.

Voor de inwendige wens was ook zeer goed gezorgd door de Familie Wassink. Chips met dipsaus, hapjes, slaatjes enz stond klaar bij binnenkomst. Dit in combinatie met een drankje smaakte dit goed. Frikandellen, worst en kroketten kon je ook krijgen.

Als je niet genoeg had gehad, dan lag het echt helemaal aan jezelf.

Christiaan en Ineke, bedankt dat we bij jullie deze dag mogen houden en voor de goede zorgen !

Om 18.00 uur begon de wedstrijd Turkije – Nederland. Als Reflex net zo tafeltennist als Nederland nu voetbalt, dan wordt het aankomend seizoen niet veel goeds………

Ons humeur werd niet aangetast door het slechte spel en zodoende ging iedereen na de wedstrijd tevreden terugkijkend op een leuke middag naar huis.