Zwerfafval dag 2016

Op 19 maart 2016 was het de jaarlijkse zwerfafval dag. Op deze dag kon je je als vereniging zwerfafval zoeken en verzamelen in de gemeente Oude IJsselstreek. Het afval moet je inleveren op de gemeente werkplaats en per zak krijg je een bepaald bedrag.

Tafeltennisvereniging Reflex was om 08.30 uur bij de gemeentewerkplaats in Ulft met Jan, Giedo, Jurgen, Karina en Lotte, dochter van Karina, om daar de grijpers, afvalzakken en handschoenen te halen. Samen met Johan Klein Gotink, inwoner van Terborg, die ook present was en zich aansloot bij de leden van Reflex, ging het gezelschap naar Terborg. Rondom het station en het zwembad de Paasberg heeft deze groep zwerfafval verzameld van 09.00 uur tot 12.00 uur met als eindresultaat 14 zakken ! De bijdrage van Johan was voor Reflex. Hiervoor bedanken we Johan hartelijk. Ook bedanken we Lotte voor haar hulp !

Deze 14 zakken waren goed voor 69,89 euro.

Deze actie snijdt aan 2 kanten : de verenigingen en het milieu wordt geholpen en het is nog gezellig ook.

Want na het inleveren van de zakken was het mogelijk om onder genot van een kop koffie, wat fris of een borrel een broodje ham, kaas of knakworst te eten. Met live muziek van een dweilorkest ! Alles was goed geregeld door de gemeente.

cheque

Volgend jaar zal Reflex zeker weer meedoen met deze actie !