Clubkampioenschappen 2016

door | april 5, 2018

Rob Janssen (4e klasse) prolongeert titel, Karina Hoftijzer nieuwe kampioen (6e klasse)

Op woensdag 14 december om 19.45 uur was het in de sporthal in Varsseveld weer tijd voor de jaarlijkse clubkampioenschappen van tafeltennisvereniging Reflex! Het enthousiasme onder de leden die meededen was zoals gewoonlijk weer groot en de spanning voelbaar! Bekers en prijzen in natura stonden al te wachten op de winnaars. Onze vakfotograaf George Wieggers heeft alles ook dit jaar weer vastgelegd op de gevoelige plaat, bedankt daarvoor!  Helaas konden Sander Scheuter en Ingeborg Welbie deze keer niet meedoen, volgend jaar hopelijk weer wel!

De organisatie, Johan Zoetebier en Jan Jolink, had een zodanig schema opgesteld dat gelijk te zien was wie tegen wie moest spelen. Het systeem was gebaseerd op best-of- 5. Echter, Johan had alle spelers dit keer verdeeld in 2 poules met in elke poule een mix op basis van gelijk niveau per poule. Na de 4 poulewedstrijden speelden de nummers 5 van iedere poule een finale tegen elkaar evenals de nummers 4, 3, 2 en 1. Na afloop was aan de hand van de ranglijst te zien wie kampioen was bij senioren 1 en wie bij senioren2/recreanten: de hoogst geëindigden van iedere klasse uiteraard.

Van de senioren 1 was Rob Janssen wederom te sterk voor de rest, hij won alle wedstrijden in de poule en ook met 3-1 van Johan Zoetebier in de finale! Johan werd opnieuw 2e en Jurgen Rensink 3e.

Van de senioren 2 was  Karina in topvorm, ze verloor alleen van Rob. Christiaan was deze keer, mede door een blessure,  ver verwijderd van zijn normale vorm en verloor mede daardoor van Karina en van Rob. De nummer 4 van vorig jaar Jan Jolink, ook verre van fit,  verraste zichzelf en de rest met een ijzersterke comeback. Hij verloor alleen van Johan en in de finale met een nipte 3-2 van Karina en werd 2e. Christiaan werd uiteindelijk nog wel 3e door in de finale te winnen van George.

Ranglijst algehele kampioenschap:

1. Rob Janssen
  2. Johan Zoetebier
  3. Karina Hoftijzer-Lammers
  4. Jan Jolink
  5. Christiaan Wassink
  6. George Wieggers
  7. Giedo Tenk
  8. Wilma Schuurman
  9. Jurgen Rensink
  10. Jan Kruisselbrink

De einduitslagen per aparte klasse (top 3) zijn dan als volgt: