Verassende uitslagen bij het het dubbeltoernooi 2017

Op 14 juni 2017 was het weer tijd voor ons jaarlijkse dubbelkampioenschap. De organisatie was, zoals gewoonlijk intussen, in vertrouwde handen bij Johan Zoetebier met ondersteuning van Jan Jolink.

Er stonden 4 dubbels aan de start, helaas misten we 4 leden die om diverse redenen niet mee

konden of wilden doen. Niettemin was de voorpret er niet minder om. Het systeem was gebaseerd op ‘best of 5’ met al naar gelang van de sterkte van de duospelers voorgift-punten.

In de eerste ronde leken de teams met Johan & Jurgen en Sander & Rob al gelijk hun lichte favorietenrol waar te maken al was de tegenstand van Karina & George in hun wedstrijd tegen Johan & Jurgen heftig: ze verloren uiteindelijk maar net met 2-3 ! Sander & Rob waren veel te sterk voor Ingeborg & Jan: het werd 0-3.

De tweede ronde leverde gelijk een daverende verrassing op: het waarschijnlijk licht onderschatte duo Ingeborg & Jan won, wel met het nodige geluk, met 3-2 van Johan & Jurgen ! Maar geluk dwing je af! Sander & Rob wonnen weliswaar met 3-0 van Karina & George maar het was in deze wedstrijd wel 3 keer met de hakken over de sloot.

In de beslissende 3e ronde wonnen Ingeborg & Jan opnieuw, deze keer verdiend met 3-0 van Karina & George. Laatstgenoemde duo had in de eerste 2 ronden misschien wel zoveel gegeven dat er nu niets meer lukte. Of was hier ook licht sprake v

an onderschatting? Johan & Jurgen tenslotte verloren in een bloedstollende 5 setter maar net van Sander & Rob met 2-3.

De einduitslag is als volgt:
1/ Sander & Rob: 5 punten
2/ Ingeborg & Jan: 2 punten
3/ Johan & Jurgen: 1 punt
4/ Karina & George: 0 punten

De prijsuitreiking aan Sander & Rob werd verzorgd door voorzitter Jan Jolink en Johan werd bedankt voor de prima wijze waarop e.e.a. geregeld was. Daarna werd nog een consumptie in de kantine genuttigd, aangeboden door het bestuur en nog lang nagepraat. Al met al was het toch weer een geslaagde avond die volgend jaar zeker opnieuw georganiseerd zal worden.