Lustrum worstenactie 2018 met topopbrengst voor Reflex

Zaterdagmorgen 3 november 2018 was het tijd voor onze lustrum worstenactie!

Voor de 5e keer gingen leden op pad om worsten aan de man of vrouw te brengen in het dorp.

De voorzitter van Reflex liep alles in alle vroegte nog een keertje langs en constateerde dat er niks mis kon gaan. 480 worsten lagen klaar in 8 kratten om opnieuw in Varsseveld deur-aan-deur verkocht te worden. Er waren er vrijdag opnieuw 600 opgehaald bij onze leverancier waarvan er al 120 binnen de vereniging of van tevoren waren verkocht, prima! Jurgen zelfs 47 waarvoor hulde! Die 120 hoefden we die dag al niet meer te verkopen.

Vanaf 9.15 uur kwamen 8 leden binnendruppelen voor koffie en koek en de laatste instructies. Varsseveld was door de voorzitter opgedeeld in 4 routes voor 4 teams bestaande uit ieder 2 leden. Op verzoek waren de teams voor de variatie opnieuw compleet door elkaar gehusseld. Dit is goed bevallen, bij Reflex kunnen alle leden goed met elkaar opschieten. Omdat Jurgen en Rob (beiden werk) niet mee konden lopen was de uitdaging om alles te verkopen nog groter dan anders ondanks 1 team minder.

Nadat Alie Jolink een groepsfoto had gemaakt op de parkeerplaats gingen de teams om
10.00 uur op pad. Om kwart over 1 waren de eersten al weer terug op het startpunt aan de Sperwerhof met als commentaar in de groepsapp: We zijn los!
George bedankt voor het maken van de app, we gaan ook hier met de tijd mee!

Het team dat het laatste binnenkwam was terug om 14.00 uur. Er was opnieuw koffie of thee, fris of een biertje en er werd zoals gebruikelijk nog lang nagepraat over deze mooie dag.
Met een bedankje van het bestuur in de vorm van een chocoladeletter en met hun eigen bestellingen onder de arm gingen de leden tevreden naar huis.

Jan bleef achter met een tafel vol munten en biljetten: de opbrengst van een dag hard werken! Na een half uurtje tellen en nog eens tellen met hulp van zijn vrouw Alie lag er € 1810,90 aan omzet in de bakjes.
Na aftrek van het wisselgeld en het aankoopbedrag is de nettowinst maar liefst € 1.060,90 !!
Dit is de hoogste opbrengst van de 5 jaar dat we dit nu zo doen!

Mede namens secretaris Jurgen wil ik alle leden die geholpen hebben nogmaals bedanken voor hun inzet en bereidwilligheid. Zonder jullie hulp lukt dit niet. Giedo bedankt voor de contacten met onze leverancier en de hulp bij het ophalen en terugbrengen van alle kratten!

Met deze opbrengst kunnen de leden van Reflex weer een jaar lang trainen en wedstrijden spelen in de sporthal zonder dat het de vereniging een cent kost. De winst is gelijk aan de huur voor een heel jaar van een ¼ sporthal om maar aan te geven hoe belangrijk dit voor ons is.

De foto`s die als bijlage bij dit artikel zitten tonen de laatste voorbereidingen van Johan en Giedo vlak voor aanvang van de verkoop. Voorzitter Jan is tevreden zo te zien!

Varsseveld, 4 november 2018,
de voorzitter,