Opschoondag 2018

Opschoondag 2018 toch geslaagd ondanks de kou!

Zaterdag 17 maart was het tijd voor onze 3e deelname alweer aan de jaarlijkse opschoondag van de gemeente Oude IJsselstreek.

Jurgen, Giedo en Jan deden mee ondanks een gevoelstemperatuur van -15 graden. Om 8.45 uur werden de attributen verdeeld die door Jurgen en Jan op de gemeentewerf in Ulft waren opgehaald en gingen ze op pad om het milieu eens flink te ‘zuiveren’ van afval. We bleven in Terborg en hebben de omgeving van het treinstation, het Voorbroek en de Paasberg (rondom voetbalveld en sporthal/zwembad) grondig gereinigd. Op vrijdagmorgen had Jan in Varsseveld al 2 zakken vol gekregen langs de Twenteroute en op het industrieterrein Hofskamp dus we hadden al een kleine voorsprong!

Het was af en toe wel lastig met de harde wind. De zakken waaiden gewoon weg, terwijl je er afval in wou doen.

Rond 12.15 uur waren we terug op de gemeentewerf in Ulft. Daar bleek dat we dit jaar 16 volle zakken hadden met 4 deelnemers. Want ook dit jaar heeft Johan Klein Gotink uit Terborg voor ons meegelopen, hij had maar liefst 5 zakken vol! Wij willen Johan via deze weg opnieuw hartelijk bedanken voor zijn inzet voor ons club! Vorig jaar hadden we 24 zakken vol en het eerste jaar 14! Zowaar een hele opbrengst nog zelfs, 16 zakken met 4 man! In geld uitgedrukt hadden we de eerste keer € 69,08; vorig jaar € 123,46 en nu € 74,08! Mooi voor onze clubkas.

We hebben de zakken afgeleverd in Ulft op de gemeentewerf en daar koffie of fris gedronken. Ook waren er broodjes met een knakworst, met kaas of met ham. Dit was zoals gebruikelijk weer prima geregeld door de gemeente! Ook was het lekker warm binnen, dat konden we wel gebruiken want wat was het koud, niet normaal!

Het bestuur wil Giedo en Johan Klein Gotink bedanken voor hun geweldige inzet en ook hun bereidheid om, ondanks het koude weer, hier tijd in te steken en zich beschikbaar te stellen.