Schoolsportdag 2011

Verslag van de schoolsportdag op dinsdag 20 september 2011.

Dit is misschien wel de manier om de jeugd van groep 7 kennis te laten maken met tafeltennis.Met deze gedachte zijn leden van de club en trainer Willem Vlaswinkel van start gegaan met vier groepen van verschillende scholen, totaal zo’n 120 kinderen.De deelnemende scholen waren: Julianaschool, Leemvoortschool, de Wegwijzer, Maranathaschool, Wilhelminaschool en Op Koers.

Kinderen van groep 7

A     25 kinderen          9.00 – 10.00 uur

B     30 kinderen          10.30 – 11.30 uur

C     29 kinderen          12.15 – 13.15 uur pauze bij ons

D     29 kinderen          13.45 – 14.45 uur

’s Ochtends waren Jan en Willem al vroeg in de zaal om alles voor te bereiden. Ook de scholen hebben er flink werk van gemaakt, met voldoende begeleiding kwamen ze naar de zaal. We hadden goede zaalhulp van twee scholieren uit Doetinchem, een soort stage-uren. Bedankt Gido en Emiel, jullie hebben het goed gedaan! Jan heeft de begeleiding een traktatie voor de kinderen aangeboden ( lamp-batjes ), tezamen met een brief met uitnodiging om nog eens te komen.
Bij voldoende aanmeldingen hebben we het voornemen om wedstrijden te laten spelen voor de kinderen die bij ons geweest zijn, de bekers staan al klaar! Iedereen heeft het idee dat de kinderen het fijn hebben gehad, de andere sporturen waren toch wel zwaar geweest (Handbal, Volleybal en Fitness).

Jan had bekertjes limonade klaarstaan voor kinderen die dorstig waren. Ook de begeleiders konden kiezen uit koffie en thee, en een lekkere plak cake.

We bedanken SMD voor het gebruik van de batjes en het zo succesvolle vangnet. Ervaring heeft ons geleerd dat het vangnet een goede afsluiting is van de gehouden clinic. Het “ rond de tafel “ is ook door verschillende kinderen gespeeld, ook namen verschillende leerkrachten een uitdaging van hun scholieren aan om een potje te spelen. Soms met moeite werd er door de leerkracht gewonnen, heel verrassend!

Graag doen we de volgende keer weer mee, het was qua gedachte “ kennismaken met de tafeltennissport “ geslaagd. We hopen dat het er niet bij blijft.