Verslag kick of meeting special olympics 2018

Dinsdag 3 oktober 2017  was de 2e bijeenkomst in het kader van de Special Olympics 2018 die door de Achterhoek op 8, 9 en 10 juni 2018 georganiseerd mogen worden. Er waren maar liefst 50 aanwezigen in de SAZA Topsporthal in Doetinchem, vertegenwoordigers van alle 21 verenigingen die mee gaan helpen om de spelen tot een groot succes te maken.

De presentatie was in handen van Niels Cannegieter, projectmanager Sport.  Aan de hand van een powerpointpresentatie werd het hele schema tot de opening op 8 juni gepresenteerd. Er is een prima draaiboek met een stappenplan.

Na afloop van de presentatie werd de IJsselring, die in het leven is geroepen om een sporter die Doetinchem en omstreken het afgelopen jaar op de kaart heeft gezet, uitgereikt door burgemeester Boumans van Doetinchem aan niemand minder dan olympisch volleybalster Lonneke Sloetjes. Zeer terecht natuurlijk!

Vervolgens werd aan alle aanwezigen een t-shirt van de Special Olympics uitgereikt en een groepsfoto gemaakt in de hal van volleybalvereniging Orion.

T.T.V. Reflex heeft gelijk haar medewerking toegezegd aan de spelen, 4 leden zullen op 1 of meer dagen volgend jaar helpen om e.e.a. tot een groot succes te maken. Het goede doel, de sporter met een beperking in beweging te krijgen sprak ons zeer aan.

Reflex doet mee in samenwerking met T.T.V. Litac Lichtenvoorde. Er is voor het tafeltennisdeel een werkgroep in het leven geroepen door Laurens Wildenborg van Litac en Jan Jolink van Reflex.  Ze gaan met zijn beiden de voorbereiding doen, o.a. bekijken hoeveel tafels er nodig zijn, hoeveel officials, hoeveel vrijwilligers, aankleding sportzaal in Marienvelde waar getafeltennist gaat worden, begroting opstellen van de te maken kosten, enzovoorts, enzovoorts. De Stichting Special Olympics 2018 houdt uiteraard de vinger aan de pols. Er zullen nog een paar bijeenkomsten volgen om de stand van zaken te bespreken.

Zo zie je maar weer, T.T.V. Reflex maakt haar maatschappelijke betrokkenheid opnieuw waar. In het verleden hebben wij verschillende sporters met een beperking in ons midden gehad en dat was een verrijking voor onze club!

Als bijlage de groepsfoto met in het midden vooraan de trotse Lonneke Sloetjes tussen de burgemeester en wethouder Drenth van Doetinchem. Derde rij van onderen helemaal links vind je ondergetekende met naast hem Laurens Wildenborg.

We houden jullie op de hoogte!

Jan Jolink, 6 oktober 2017.

groepsfoto