Worstenactie 2017

Worstenverkoopactie 2017 was opnieuw een topdag voor Reflex

Zaterdagmorgen 28 oktober 2017 was het in huize Jolink al weer vroeg dag.

De voorzitter van Reflex liep gespannen alles nog een keertje langs en constateerde tenslotte tevreden dat er niks meer mis kon gaan. 530 worsten lagen klaar in 15 dozen om in Varsseveld deur-aan-deur verkocht te worden. Er waren er vrijdag door hem opnieuw 600 opgehaald bij onze leverancier waarvan er al 70 binnen de vereniging waren weggezet, prima! Die hoefden we al niet meer te verkopen.

Vanaf 9.15 uur stroomden maar liefst 10 leden langzaam binnen voor koffie en koek en de laatste instructies. Varsseveld was door de voorzitter opgedeeld in 5 routes voor 5 teams bestaande uit ieder 2 leden. Op verzoek waren de teams voor de broodnodige variatie compleet door elkaar gehusseld. Dit is goed bevallen, bij Reflex kunnen alle leden goed met elkaar opschieten en iedereen was content met zijn of haar nieuwe verkooppartner. Ook opvallend was dat nieuwkomer Rob na afloop zeer enthousiast was, de verkoop was voor hem een openbaring!

Nadat Alie Jolink een groepsfoto had gemaakt op de parkeerplaats gingen de teams om 10.00 uur op pad.  Net na enen waren de eersten al weer terug op het startpunt aan de Sperwerhof: alles verkocht!

Het team dat het laatste binnenkwam om 15.15 uur was het team bestaande uit Wilma en Jan. Beiden vonden het leuker om samen te verkopen en niet bij 2 deuren tegelijk aan te bellen. Dan duurt het wel wat langer maar ook zij waren uiteindelijk alle worsten kwijt. Op het laatst hebben Jurgen en Giedo nog een aantal worsten van hen overgenomen en die op de Prinsenhof in een razend tempo verkocht. Jurgen en Giedo bedankt voor jullie hulp, zo gaan we met elkaar om bij Reflex, samen uit en samen thuis!

Met een bedankje van het bestuur in de vorm van een chocoladeletter en met hun eigen bestellingen onder de arm gingen de leden na een afsluitend drankje tevreden naar huis.

Jurgen en Jan bleven achter met een tafel vol munten en biljetten: de opbrengst van een dag hard werken! Na een uurtje tellen en nog eens tellen lag er  1851,75 euro aan omzet in de bakjes.

Na aftrek van het wisselgeld en het aankoopbedrag was de nettowinst maar liefst 1.051,75 euro !!

Een fractie minder maar dan vorig jaar, dus opnieuw een prima resultaat.

Mede namens secretaris Jurgen wil ik alle leden die geholpen hebben nogmaals bedanken voor hun inzet en bereidwilligheid. Zonder jullie hulp lukt dit niet. Ook mijn echtgenote Alie hartelijk bedankt voor de gastvrijheid geboden aan de leden.

Met deze opbrengst kunnen de leden van Reflex weer een jaar lang trainen en wedstrijden spelen in de sporthal zonder dat het de vereniging een cent kost. De winst is namelijk ongeveer gelijk aan de huur voor een heel jaar van een ¼ sporthal. Mooier kun je het niet krijgen!

De foto die als bijlage bij dit artikel zit toont alle teamleden vlak voor aanvang van de verkoop.

Varsseveld, 29 oktober 2017,

de voorzitter,