Wiltschutbeker 2026 zit er weer op

door | mei 26, 2026

De 3 poulewedstrijden zitten er weer op. En zoals in het verleden wel vaker is gebeurd: geen promotie naar een volgende ronde.

We hadden een prachtig programma in het vooruitzicht. Zowaar 2 thuiswedstrijden in onze sporthal aan de van Pallandtstraat tegen teams uit Bemmel (Essentia) en Arnhem (Tian). De uitwedstrijd was tegen Odion uit Gaanderen.

De eerste wedstrijd was tegen Odion. Ad Hesselink speelde de sterren van de hemel en won alle 3 partijen. Johan Zoetebier had aanpassingsproblemen met de speellocatie en kwam niet verder dan 1 winstpartij. Giedo Tenk speelde drie sterke partijen, maar kwam tot 3 keer toe net tekort. Eindstand 5-4.

In de thuiswedstrijd tegen Essentia hadden Michiel Mulder, Giedo en Ad te doen met een heel sterke tegenstander. Ondanks alle inzet van ons kon alleen Ad een winstpartij noteren. Uitslag 1-8.

De thuiswedstrijd tegen Tian leverde ons een onverwachtte winst op van 5-4. Johan kende zomaar een dag waarop veel dingen goed gingen. Hij won varrassend alle drie partijen en deed dat steeds in 5 games. Volledig waar voor zijn geld. Ook Michiel had het op zijn heupen en won op gedegen manier 2 van zijn 3 partijen. Clemens Lievers speelde als derde man. Hij wat net teruggekeerd van een vakantie in Egypte en zat mogelijk nog wat teveel in de wolken. Zijn partijen gingen alle 3 net naar zijn tegenstanders. In ieder geval weer een ervaring tegen sterke spelers rijker.