Wiltschut 2015

Reflex gaat weer deelnemen aan het toernooi om de wiltschutbeker ! Een mooie competitie dat werkt met handicaps, je krijgt een voorgift of je begint met een achterstand, afhankelijk van jouw sterkte en de sterkte van de tegenstander. Zo kun je spelen tegen mensen uit alle verschillende klassen

Een team bestaand uit Johan Zoetebier, Christiaan Wassink, Sander Scheuter en Bart Janssen en reservespeler Jurgen Rensink gaan het in de eerste ronde opnemen tegen Atak, Grol en de Treffers.

Woensdag 13 mei begint Reflex thuis tegen Grol, dinsdag 19 mei gaat Reflex op bezoek in Aalten bij Atak en de laatste wedstrijd wordt gespeeld op 27 mei tegen de treffers uit arnhem in Varsseveld.

De wedstrijd tegen Grol op 13 mei 2015 was zeer spannend en is in het voordeel van Grol beslist. De sportieve strijd ging gelijk op tot het einde. Met nog 1 wedstrijd te gaan stond het 4 – 4.

De wedstrijd tussen Christiaan en Priscilla zou uitwijzen wie de winnaar zou worden. Het werd een zeer spannende wedstrijd waar de kansen over en weer gingen. Priscilla leek verslagen in de vierde set, maar ze kwam zeer knap terug van een achterstand en won deze set. Ook de vijfde set wist ze te winnen en hierdoor won Grol de wedstrijd met 5 – 4.

Op 19 mei ging de strijd weer verder.

Deze keer kwam Reflex uit met Bart Janssen, net terug gekeerd uit Mallorca. Christiaan Wassink, de muur van  Reflex en Sander Scheuter, de vaste waarde van Reflex, woonachtig in Bredevoort.

Het ging de hele avond weer gelijk op. Sander had een zeer goede avond. Hij won alle 3 zijn partijen en wij hopen dat hij deze vorm lang vast houdt.

Bart Janssen speelde zeer goed. Het was niet te zien dat hij een paar weken niet getraind had en won 1 wedstrijd. Tegen Herwin zat er bijna een stunt in, maar Herwin bleek aan het eind van de strijd toch te sterk te zijn.

Christiaan had zijn naam, de muur van Reflex al waargemaakt. In de partijen hiervoor had hij al mooie ballen terug terug gebracht en de supporters van Reflex en Atak keken graag naar zijn spel waarbij hij zijn tegenstander regelmatig liet verbazen over hoe en waarom de bal nu eigenlijk terug kwam.

Deze muur van de Reflex, Christiaan Wassink was net zoals de vorige wedstrijd bepalend of de wedstrijd gewonnen of verloren zou worden.

Het stond 4 – 4 toen Christiaan Wassink de laatste partij moest gaan spelen, net als de vorige keer tegen Grol. Toen lukte het niet. Nu wel ! Christiaan Wassink pakte het laatste punt en zo won Reflex de wedstrijd met 5 – 4.

Voor aanvang van de 3e en laatste poulewedstrijd stonden de zaken er als volgt voor :

Grol staat 1e in de poule met 17 punten na 3 wedstrijden. Atak staat 4e met 8 punten na 3 wedstrijden. Reflex staat 3e met 9 punten en de treffers staan 2e met 11 punten na 2 wedstrijden na 2 wedstrijden.

Deze wedstrijd zou uitmaken wie de 2e plek uiteindelijk zou bezetten. Reflex of de treffers. Reflex zou met 6 – 3 moeten winnen, dan zijn ze door naar de 2e ronde. Iets wat Reflex nog nooit is gelukt in de Wiltschut competitie.

Ook deze keer is  het niet gelukt. De voortekenen begonnen ook slecht. Sander, die zeer goed in vorm is, ging door zijn enkel en hierdoor kon hij niet spelen. Christiaan Wassink nam de zaken voor hem waar. Johan, kwam ook gehaast binnen. De wedstrijd begon om 19.45 uur en hij kwam om 19,00 uur terug na een hele dag in het vliegtuig te hebben gezeten. En ook bleken de Treffers te sterk voor Reflex.

Christiaan en Johan pakten nog wel een punt, maar de rest van de punten was allemaal voor de treffers. Ondanks de grote achterstand die ze meestal hadden,  wonnen ze de rest van de wedstrijden en zo was de eindstand 7 – 2 in het voordeel van de Treffers die door deze overwinning als eerste in de poule eindigen met 18 punten. Reflex eindigt als 3 met 11 punten.

Al met al was het toch zeer sportief en gezellig en we kunnen terugkijken op een geslaagde deelname aan de wiltschut competitie.

Verdere informatie over de wiltschut comptitie kun je vinden op de volgende link :