Opschoondag 2019 : kletsnatte dag met een prima resultaat!

Zaterdag 16 maart 2019 was het tijd voor onze 4e deelname aan de jaarlijkse opschoondag van de gemeente Oude IJsselstreek. Karina, Jurgen, Giedo en Jan hadden besloten om ondanks de slechte weersvoorspellingen toch maar de regenbroek en laarzen aan te trekken en mee te doen! Ook Johan uit Terborg (kennis van Jurgen) heeft weer voor ons meegelopen, klasse!

Om 9 uur werden de attributen verdeeld die door Jurgen en Jan op de gemeentewerf in Ulft waren opgehaald en gingen we op pad om het milieu opnieuw flink te ‘zuiveren’ van afval. We begonnen in de stromende regen maar gaandeweg klaarde het toch op!

We bleven in Terborg en hebben de omgeving van het treinstation, de Varsseveldseweg en de Paasberg (rondom voetbalveld en sporthal/zwembad) grondig gereinigd.

Rond 12.00 uur waren we terug op de gemeentewerf in Ulft. Daar bleek dat we dit jaar 15 volle zakken hadden met 5 deelnemers. Johan Klein Gotink uit Terborg had maar liefst 6 zakken vol! Wij willen Johan via deze weg opnieuw hartelijk bedanken voor zijn inzet voor ons clubje!

Vorig jaar hadden we 16 zakken vol, het tweede jaar 24 en het eerste jaar 14! In geld uitgedrukt hadden we de eerste keer € 69,08; het tweede jaar € 123,46, het derde € 74,08 en nu weer iets minder: € 61,65! Toch weer mooi voor onze clubkas. Wel is de opbrengst per zak ieder jaar gedaald, ook nu weer, terwijl het aantal ongeveer gelijk blijft. Dit komt doordat er steeds meer ingeleverd wordt en de gemeente een vast totaalbedrag per jaar uitkeert. Hoe meer zakken, hoe minder per zak uitbetaald wordt. Dit jaar weer een euro minder per zak is gebleken. Maar het doel blijft hetzelfde: een schoner milieu en een goed gevoel als je hieraan hebt meegewerkt!

We hebben de zakken afgeleverd in Ulft op de gemeentewerf en daar koffie en fris gedronken. Ook waren er weer broodjes met een knakworst, met kaas of met ham. Dit was zoals gebruikelijk weer prima geregeld door de gemeente! Ook was het lekker warm binnen, dat konden we wel gebruiken want wat was het nat in het begin, niet normaal!

Het bestuur wil Karina, Giedo en Johan Klein Gotink bedanken voor hun geweldige inzet en ook hun bereidheid om, ondanks het slechte weer, hier tijd in te steken en zich beschikbaar te stellen. Hopelijk doen er volgend jaar toch weer meer leden mee, zou mooi zijn!

Het bestuur,

Jurgen en Jan