Eindelijk weer een kampioenschap voor Reflex 2 !

Woensdagavond de 17e april 2019 was een historische avond voor het 2e team van TTV Reflex! Voor het eerst sinds het najaar van 2015 is het team weer gepromoveerd naar de 5e klasse. Echter, waar in 2015 een tweede plaats alsnog voldoende was om te promoveren, door het afhaken van een kampioensteam in een andere poule, hebben de teamleden het dit keer volledig op eigen kracht gedaan!

Het team bestaande uit Karina Hoftijzer, Bettine Arentsen, Giedo Tenk, George Wieggers en Jan Jolink heeft het hele voorjaar in de top meegedraaid. Het was een stevige onderlinge strijd met de teams van Grol 4 en Vios 3. Op de voorlaatste speeldag was de voorsprong van Reflex op Vios 6 punten. Na de laatste ronde waarbij Vios met 7-3 won bij Grol en Reflex het team van Bredevoort naar huis stuurde met een 10-0 nederlaag aan de broek was het tijd voor een uitbarsting van vreugde in de sporthal. De voorsprong op Vios was nu maar liefst 9 punten en het kampioenschap volledig terecht voor Reflex 2.

Het team heeft een stormachtige groei doorgemaakt in de voorjaarscompetitie. Giedo pakte meer punten dan ooit, nieuwkomer Bettine had aanvankelijk moeite met het snelle spel maar ontwikkelt zich steeds beter en gaat absoluut nog van zich laten horen! Jan zat op zijn gebruikelijke vertrouwde niveau en won toch nog weer 12 van zijn 17 wedstrijden. De absolute uitblinkers in dit team zijn toch wel Karina en George! Karina won 28 van de 29 wedstrijden en George zelfs 14 van de 14, 100% score dus. Grote klasse!

Na afloop van de laatste wedstrijd werd het team gehuldigd door secretaris Jurgen Rensink en in de bloemen gezet. Tevens werd er een teamfoto gemaakt van de kampioenen.

In het najaar gaat Reflex 2 proberen om in de 5e klasse een hartig woordje mee te spreken in de competitie. Het team is vol vertrouwen en hoopt op mooie wedstrijden in een andere omgeving, met andere tegenstanders en op een hoger niveau.

Jan Jolink, 18-4-2019