Clubkampioenschappen 2017

door | april 5, 2018

Prolongatie clubkampioenschap Rob Janssen en Karina Hoftijzer !

Zonder noemenswaardige tegenstand is Rob er opnieuw in geslaagd om algemeen clubkampioen van Reflex te worden.

De een na de ander zag zijn illusies voor een goed resultaat in rook opgaan.

Johan Zoetebier mocht nog een beetje hoop koesteren tegen Rob, maar zakte na een goede eerste game in de tweede game door het ijs. Een 2e plaats was zijn deel.

Jurgen Rensink kon zijn aspiraties niet waar maken, al was op de 2e avond het onregelmatig werken in de zorg een voornaam excuus.

Karina Hoftijzer verraste na lang blessureleed met een zeer verdienstelijke 3e plaats in het algemeen kampioenschap.

De slag in de categorie 6e klas/recreanten was hevig.

Door haar goede prestaties behaalde Karina Hoftijzer de 1e plaats, net als vorig jaar ! Ze moest het in haar klasse alleen afleggen tegen een op dat moment ontketende Jan Jolink. Die morste daarna helaas teveel punten om voor een ereplaats in aanmerking te komen.

De 2e plaats was met evenveel punten voor George Wieggers. Hij verloor echter de onderlinge partij tegen Karina.

De 3e plaats was voor “good-old” Christiaan Wassink

die er net niet in slaagde om Karina en George een loer te draaien. Giedo en Jan deelden de 4e plaats en hielden Wilma Schuurman en Cees Keijzer onder zich.

Cees Keijzer maakte wel een hoopvol debuut. Hij boekte weliswaar maar 1 reglementaire overwinning (door de ziekte van Bettine). Hij wist echter toch een game te winnen tegen zowel Christiaan, Jan als Giedo. Een pluim waard voor de nestor in het gezelschap!

Door een slecht werkende digitale verwerking was het bepalen van de ranglijst een crime. Hoopvol was het begrip van de deelnemers, al moest Jan er wel even fijntjes aan toevoegen dat hij het op papier veel sneller zou hebben gedaan.

Tenslotte deelde Jan als voorzitter van Reflex de door Alie Jolink vakkundig opgesierde prijzen uit.De avond werd afgesloten in de kantine van de sporthal. Daar konden we ons op kosten van de club tegoed doen aan twee consumpties en een groots bittergarnituur.

Al met al een zeer geslaagd kampioenschap.

Jan en Alie, Johan, bedankt voor de goede organisatie !

George, bedankt voor het maken van de foto’s !