Reflex 1 kampioen najaarscompetitie 2021 !!

door | november 25, 2022

Nadat eerder tot 2x toe de competitie was afgebroken vanwege corona, konden we afgelopen september eindelijk weer “de wei in”. Deze competitie waren we ingedeeld in de 4e klasse, bij teams met hoge ratings. Dus alle hens aan dek.

Het team, gesponsord door D&G beveiliging uit Westendorp, bestond uit: Karina Hoftijzer, Christiaan Wassink, Johan Zoetebier en Rob Janssen. Jan Jolink was onze stand-in voor noodsituaties, al hoopte hij dat we daar geen gebruik van hoefden te maken.

We hadden aan het begin van deze competitie de hoop ons te kunnen handhaven in de 4e klasse.

In de eerste wedstrijd tegen Wehl bleek meteen dat het wel eens een moeilijke competitie zou worden. We verloren met 6-4. Alleen Rob bleef boven water en won al zijn wedstrijden.

Wonderwel wisten we alle andere wedstrijden in de 1e competitiehelft te winnen met 6-4.

Tegen het sterke team van VIOS werd het zelfs 7-3. Zo kwamen we na 5 wedstrijden zowaar aan de kop van de ranglijst. We zeiden al voorzichtig tegen elkaar dat we zo wel eens kampioen zouden kunnen worden, onder het motto “niets is onmogelijk”.

In de return ontmoetingen sloegen we meteen een goede slag door concurrent Wehl met 8-2 te verslaan. Ook Victoria werd met dezelfde cijfers verslagen. Tegen VIOS haalden we met 5-5 een nuttig gelijkspel binnen.

Met nog 2 wedstrijden te gaan, bleek dat Johan nog een vakantie naar Fuerteventura had geboekt, en lag alles op de schouders van Rob, Christiaan en Karina om de klus te klaren. Er was een redelijke voorsprong in punten, maar tegen Litac liepen we tegen een 6-4 nederlaag aan.

Alles kwam aan op de laatste wedstrijd tegen TIAN. Een 7-3 overwinning was in ieder geval voldoende om kampioen te worden.

Cruciaal was in die wedstrijd de winst in de dubbel door Rob en Karina. Dat leidde tot een 6-3 voorsprong. De grootste verrassing was Christiaan. Hij moest zijn laatste wedstrijd tegen een sterkere tegenstander winnen om ons team met 7-3 onbereikbaar te maken voor de concurrenten.

De eerste twee games won hij. Dat was het moment voor Rob Janssen om met zijn D&G-beveiliging een rechtstreekse video-verbinding met Fuerteventura op te zetten. Johan kon zo op de Canarische Eilanden direct getuige zijn van de winst van Christiaan in zijn derde game. We waren kampioen.

Jan zette een polonaise in. Iedereen blij. Maar …….. de bar was vanwege corona gesloten.

En alle credits voor Rob Janssen die naast de live-videoverbinding ook de meeste punten voor het team binnenharkte: hij won 30 van de 30 gespeelde wedstrijden in deze competitie.

De einduitslag.

Johan Zoetebier, 30-11-2021