Tandemfietsen tijdens de dag van Reflex 2016

Dag van Reflex was weer zeer geslaagd !

Zaterdag de 17 september 2016 was het weer tijd voor onze jaarlijkse Dag van Reflex.

Wederom was de verzamelplaats en startplaats de boerderij van Christiaan Wassink aan de Rieteweg in de Vennebulten. Ondanks het paardenspektakel Horse Event, wat de nodige obstakels met zich mee bracht, was iedereen rond kwart over 2 aanwezig en zat aan de koffie of thee met een overheerlijk stuk gebak!

De organisatie, opnieuw Johan en Jurgen, had iets bijzonders uitgedacht: ze hadden 4 tandems laten aanrukken vanuit Hengelo (Gld) waarmee een door hun uitgezette route mocht worden gefietst. Je mocht zelf een tandempartner regelen: Johan ging samen met  Christiaan, Jurgen met Giedo, Rob met Karina en Jan met Ingeborg. Na de nodige opstapproblemen en angstkreten gingen we op weg via de Landstraat naar de kerkepaden rondom Harreveld en Zieuwent. Ongeveer halverwege de eerste etappe stuitten we toevallig op een modelvliegtuigclub die in het weiland bezig was met haar clubmiddag. Hier hebben we gestopt en foto’s gemaakt, was een prachtig gezicht!

In Zieuwent aangekomen was het tijd voor een pauze met een drankje naar keuze aangeboden door de organisatie. We zaten op het mooie terras van Het Witte Paard met uitzicht op de kathedraal van de Achterhoek: de Werenfriduskerk. Johan ging kijken of de kerk open was en dit bleek het geval te zijn. We hebben ons, na een drankje en een groepsfoto bij het café, in deze kerk de ogen uitgekeken. Wat een pracht en praal!

De tweede helft van de tandemtocht ging van Zieuwent via Harreveld richting Lichtenvoorde. Helaas kregen Christiaan en Johan een lekke band. Ze hebben van een slootwerker nog een fietspomp geleend maar dit mocht niet baten. Bij de Twenteroute moesten we ons opsplitsen, Johan en Christiaan gingen rechtstreeks terug naar de Rieteweg, de rest via de nieuwbouwwijk Flierbeek in Lichtenvoorde binnendoor naar de Vennebulten. We kwamen hier langs het windmolenpark Hagenwind, altijd een spectaculair gezicht. Helaas waren enkele binnenwegen afgesloten voor het paardensportevenement maar via een omweg kwamen wij rond half 6 ook weer terug op het vertrekpunt.

De vrouw van Christiaan, Ineke, had zich ondertussen uitgesloofd om voor de inwendige mens te zorgen. Eten en drinken was er ruim voldoende en daar waren we ook wel aan toe na alle verbrande calorieën. Broodjes worst, salades, stokbrood, komkommer enzovoorts. Er was van alles en het smaakte voortreffelijk!

Officieel was het programma om zeven uur afgelopen maar dit liep, zoals meestal als het gezellig is, behoorlijk uit. Er moest uiteraard nagepraat worden over deze middag en avond. Johan, Jurgen en Jan vertrokken om half negen als laatsten.

Al met al weer een zeer geslaagde dag. Johan en Jurgen, bedankt voor de voortreffelijke organisatie! Christiaan en Ineke zeker ook bedankt voor hun onovertroffen gastvrijheid.

We hopen dat volgend jaar iedereen van de partij kan zijn, wordt het nog leuker!