Clubkampioenschappen 2014

door | april 5, 2018

Tom Hilferink (jeugd) en Rob Janssen (senioren 1) nieuwe kampioenen, Christiaan Wassink prolongeert zijn titel bij senioren 2/recreanten na close finish!

Op 10 december om 20.00 uur was het in de sporthal in Varsseveld weer tijd voor de jaarlijkse clubkampioenschappen van tafeltennisvereniging Reflex! Het enthousiasme onder de leden die meededen was zoals gewoonlijk weer zeer groot en de spanning voelbaar! Bekers, medailles en prijzen in natura stonden al te wachten op de winnaars.
De organisatie, ditmaal bestaande uit Jurgen Rensink en Jan Jolink, had voor de senioren 4e klasse en voor de senioren 6e klasse + recreanten een duidelijk schema opgesteld zodat gelijk te zien was wie tegen wie moest spelen.
Het systeem was gebaseerd op best-of- 5.

Bij de jeugd was de nummer 2 van vorig jaar, Tom Hilferink, te sterk voor de anderen. Ondanks dat Tom door zijn hogere niveau iedere wedstrijd moest starten met een achterstand in punten liet hij zich niet van de wijs brengen en verloor maar 1 wedstrijd. Doordat Tjalle won van Tom eindigde Tjalle gedeeld op de tweede plaats met Arnoud. Tjalle had echter gewonnen van Arnoud waardoor Tjalle tweede werd en Arnoud derde. Lisa deed voor het eerst mee en werd vierde. Ze won wel haar wedstrijd van nummer 2 Tjalle, heel knap!
De leiding bij de jeugd was wederom in vertrouwde handen bij onze trainer Walter Rouwhorst met assistentie van bestuurslid Jan Jolink.

alle jeugd met de prijzen

Bij de senioren 4e klasse deed ‘nieuweling’ Rob Janssen gelijk al van zich spreken! Hij won al zijn partijen voor Sander Scheuter, Jurgen Rensink en Bart Janssen.

De nieuwe clubkampioen bij de senioren

Bart

Jurgen en Bart

Bij senioren 6e klasse + recreanten was er topspanning! Na 6 rondes waren 3 spelers gelijk geëindigd met 5 punten nl. Christiaan Wassink, Karina Hoftijzer en Jan Jolink. Alle drie wonnen 5 partijen (waarvoor 1 punt per winstpartij werd toegekend) en verloren er maar een. De game-puntentelling moest uitkomst brengen en jurylid Johan kwam met de verlossende uitslag. Christiaan had een onderlinge score van plus 12 punten, Karina plus 11 en Jan plus 10. Al met al een enerverend kampioenschap in deze klasse!

Rekenen

Christiaan Wassink

Karina

De einduitslagen met de top-3 zijn als volgt:

Jeugd:
1. Tom Hilferink