Het combinatieteam van Reflex en Atak is Kampioen geworden !!

door | juli 24, 2023

Beginnersteam Atak/Reflex 1 kampioen 5e klasse!

Het combinatieteam van Atak en Reflex is in de 5e klasse A van de beginners-competitie op de slotdag van de voorjaarscompetitie in Terborg kampioen geworden na een zinderende finale!

Het team, bestaande uit Jelle Helmink (Atak) en Tjalle Munsterman en Tom Hilferink (Reflex) heeft een geweldig gevecht achter de rug, eerst met Litac 5 op de voorlaatste wedstrijddag: winst met 6-4, en op de laatste dag van de competitie met Hercules 7: 6-4 verlies.

Omdat de jongens van Atak/Reflex 4 punten voorsprong hadden op Hercules 7 mocht er met 6-4 verloren worden om toch kampioen te zijn. En dat is gelukt, en hoe.

Tom Hilferink won alle 4 enkelpartijen waarbij de laatste partij tegen Jurgen Rissewijck van Hercules de beslissing moest brengen: Atak/Reflex kampioen of toch Hercules? Tom liet zien dat er geen misverstand over mocht bestaan wie de kampioen zou worden, hij won verdiend. Jelle Helmink kon op deze dag helaas geen potten breken terwijl ook de beide dubbels verloren gingen.

Een prachtig eindresultaat voor Tjalle, Tom en Jelle. Omdat Tjalle ook op judo zit was hij jammer genoeg niet aanwezig bij de laatste wedstrijd. Toch kreeg ook hij, net als Tom en Jelle, van voorzitter Jan Jolink van Reflex een zak snoep als beloning.           Tom en Jelle kregen van trainer Herwin Wensink van Atak na afloop van de wedstrijd ook nog patat met een snack aangeboden wat zeer gewaardeerd werd.

Op de woensdagtraining kregen de jongens van Reflex de gouden medaille uitgereikt voor hun geweldige prestatie, Jelle kreeg deze in Aalten van zijn trainer Herwin Wensink, die alles coördineert voor het combinatieteam. De samenwerking met Atak verloopt vlekkeloos waarvoor wij Herwin hartelijk willen bedanken. We hopen nog lang op dezelfde voet verder te mogen gaan!

Tom en Jelle met hun medailles

Tom en Jelle net na afloop van de wedstrijden.