Erelidmaadschap en 25 jarig jubileum Jan Jolink

Op 30 november 2013 werd in het bijzijn van bijna alle leden het 25 jarig jubileum gevierd van Jan Jolink. Jan Jolink werd ook tot Erelid benoemd. We kunnen nu alles vertellen wat Jan doet voor de club, en dat is zeer veel  ! Maar de bijgevoegde power point presentatie zegt genoeg.

Het was een zeer gezellige avond en hopen dat we nog lang van Jan zijn kwaliteiten gebruik mogen maken !

Ook zit er een stukje geschiedenis in over tafeltennisvereniging reflex.

Bedank Jan, voor alles wat je voor de vereniging doet !

De Toespraak

We zijn hier bij huize Zoetebier voor de avond van Reflex en het 25 jarig jubileum van jou. We willen graag Trudy en Johan bedanken dat we deze avond hier in hun huis mogen houden en we waarderen dit zeer.

Om terug te komen op het 25 jarig jubileum, Jan. Je bent 25 jaar lid van Reflex, van 1988 tot 2005 als penningmeester en vanaf 2005 tot nu ben je voorzitter. Al die tijd ben je ook actief als speler geweest.

(DIA 1)

Na de bestuursvergadering op 11 november 2013 bij jouw thuis terug had jij het over jouw jubileum en dat je best zenuwachtig hierover was. Vooral omdat Johan, Giedo en ik dit organiseren en dat hij hierover niks te zeggen heb. En dat typeert je. Je hebt alles altijd graag onder controle en baalt als iets niet loopt zoals je gepland hebt. Je hebt vanavond niks gepland, niks te willen en geniet lekker van deze avond en drink lekker een biertje of een glas wijn.

Eigenlijk wou je helemaal geen jubileum vieren. Je had dit al geschrapt toen je de cijfers vorig jaar zag, nadat we in de sporthal terecht zijn gekomen. Wij , als medebestuurders en leden van T.T.V. Reflex vinden niet dat we dit kunnen en mogen vergeten, want jij bent de draaiende kracht achter de club.

Het begon 25 jaar geleden, in 1988, een dochter van jouw was lid van de T.T.V. Reflex, een club die op het punt stond om op te houden om te bestaan. In het verleden waren er grote successen geboekt bij T.T.V. Reflex, maar doordat alle werkzaamheden door enkele personen gedaan moesten worden, was de rek uit het betuur en trad het af en zo zou de club ophouden te bestaan. T.T.V. Reflex was een club met hoge verwachtingen toen, Het had enkele dames en herenteams die op landelijk niveau speelden.

(DIA 2 + 3 zonder persbericht)

Toen kwamen Richard Komdeur en Wiebe van de Zee in beeld. Richard, ouder van een jeugdlid en Wiebe, trainer zagen alles met leed aan. Zij maakten een doorstart en er werd een nieuw bestuur gevormd met Richard als voorzitter. Richard kon toen niet weten dat hij dit 19 jaar zou volhouden. Piet veldhuis werd algemeen bestuurslid en secretaris was Hennie Huitink. We missen nog een penningmeester en hier komt Jan om de hoek kijken. Hij werd penningmeester in november 1988. Zoals al gezegd is Richard 17 jaar voorzitter geweest en hierna heb jij dat stokje overgenomen. In 2005 ben jij penningmeester en voorzitter geworden.

(DIA 3, persbericht t/m dia 8)

Reflex leek gered, maar het ging nog niet zo soepel, bijna weer werd Reflex opgeheven.

(DIA 10)

Gelukkig is dit niet het geval geworden. Vanaf 1990 zat er weer een stijgende lijn in. Het ledenaantal groeide en we warenin gesprek met de gemeente over een nieuwe zaal en dit was in 1990 een feit.

(DIA 11)

In 1990 zijn we verhuisd naar de Hovenstraat. Deze zaal hebben we zelf opgeknapt en geschikt gemaakt voor het tafeltennis.

(DIA 12 t/m 18)

Hier hebben we tot december 2012 met veel plezier gebruik van gemaakt. De foto’s spreken voor zich.

(DIA 19 t/m 29, gaat automatisch)

Eind december 2013 was het echt zover. De deur van de hovenstraat werd voor het laatst afgesloten door Jan

DIA 30 t/m 32)

In 2013 zijn we begonnen in de sporthal. Hier heb je een groot aandeel in. Al het overleg met de “effectieve” ambtenaren en de onwillige klusjesmannen. Jij hield en houdt alles in de gaten. We zitten samen met de badminton, op een andere avond (na 23 jaar) in de sporthal,een beslissing van de voorzitter waar we in het begin aan moesten wennen, maar waar we nu aan gewend zijn.

(DIA 33)

De tafels worden altijd op de woensdagmiddag door jou klaar gezet.

(DIA 34 en 35)

De nieuw prijzenkast is mede door jou ingericht.

(DIA 36)

Maar je doet nog veel meer.

Contacten met de gemeente. Contacten met de ouders van de jeugdleden en aanspreekpunt van de competitie voor de jeugd. Ook ga je elk jaar met de jeugd naar een pretpark. Het zoeken en vinden van een nieuwe trainer. Folders maken en zorgen voor de verspreiding hiervan, belastingpapieren en subsidieformulieren van de gemeente invullen, elke maand vergaderen, de prijzenkast in de sporthal inrichten. Jij bent de drijvende kracht achter de club.

Als penningmeester ben je af en toe wel een beetje zuinig, maar dat is goed. Neem bijvoorbeeld vanavond. Het moet bij de weg blijven. Geen gekke dingen,terwijl we vanavond een zeer belangrijk feit vieren. Het was jou idee om de avond van Reflex en het jubileum te combineren. Dit is echter wel noodzakelijk als we nog langer dan vandaag willen tafeltennissen.

De onderstaande foto’s geven een mooie impressie van de gezellige avond. Dit was ook tegelijkertijd de avond van Reflex.