Beginnerstoernooi Relax 2013

Beginnerstoernooi Relax van 14 december 2013 zeer succesvol voor Reflex-jeugd !

beginnerstoernooi relax 1
Op zaterdag 14 december gingen de ouders Yvonne de Wilt en Marcel Hilferink om 12.00 uur met 5 jeugdleden op pad voor deelname aan het beginnerstoernooi dat jaarlijks door Relax Didam wordt georganiseerd.
Het enthousiasme onder onze jeugdleden was groot en de spanning voelbaar toen de indeling bekend werd gemaakt. Ook het grote aantal bekers dat al klaarstond voor de prijsuitreiking boezemde ontzag in.
In de B-poule deed Tom Hilferink het geweldig goed door in de strijd om de 3e plaats Jesse Wolff van MVR met lege handen achter te laten.
In de C-poule kwam Arnoud Hartemink ondanks dat hij 4 punten had gescoord helaas net 1 punt tekort om mee te mogen doen bij de laatste vier. Toch heel goed gedaan Arnoud!
In de D-poule eindigden Tjalle en Amber allebei bovenaan met 6 gescoorde punten. Er volgde nog 1 set om te bepalen wie er naar de finale ging en dat werd Amber. Helaas was Pepijn Sars van Hercules in de finale te sterk voor Amber en won met 11-8 en 11-6, dus ze was zeker niet kansloos. Heel knap om de eerste keer gelijk 2e te worden Amber! Tjalle vocht om de 3e plaats een stevige strijd uit met Peter Burgers van SMD en won uiteindelijk verdiend met 11-3 en 13-11.

Bij de prijsuitreiking werd tot zijn grote verrassing Jordy naar voren geroepen om de sportiviteitsbeker in ontvangst te nemen van organisator Dick Schuurman, die had geconstateerd dat Jordy ondanks alle verliespartijen positief was gebleven en nooit had opgegeven. Een prima mentaliteit !Beginnerstoernooi relax 3
Tjalle, Amber, Tom en Jordy zorgden er dus voor dat er 4 bekers in de auto geladen konden worden terwijl Arnoud een medaille mee mocht nemen naar huis. Een prachtig resultaat voor TTV Reflex.
Reflex had voor de vorige keer een paar jaar niet meegedaan maar volgend jaar schrijven we opnieuw in als er voldoende deelnemers zijn. Dit toernooi staat bekend om zijn uitstekende organisatie en dat bleek ook nu weer. Het was een gezellige en sportieve middag. Bij terugkeer in Varsseveld waar de ouders al stonden te wachten waren de verhalen dan ook niet van de lucht.

beginnerstoernooi relax 4

Beginnerstoernooi relax 2

Tenslotte wil het bestuur Yvonne en Marcel hartelijk bedanken voor het rijden en begeleiden, klasse!

Varsseveld, 19 december 2013. Jan Jolink