Clubkampioenschap TTV Reflex 2019

Het was woensdag 11 december 2019 weer een gezellige sportieve onderlinge competitie van de leden van onze tafeltennisvereniging in de Van Pallandtsporthal in Varsseveld.

De 12 deelnemers waren verdeeld over twee poules:
In poule A speelden Rob Janssen, Jurgen Rensink, Christiaan Wassink, Karina Hoftijzer, George Wieggers en Johan Zoetebier.
In poule B (de Runner-ups) speelden Jan Jolink, Henk Vriezen, Annie Pasman, Giedo Tenk, Wilma Schuurman en Bettine Arentsen.

De wedstrijden in poule A gaven ook dit jaar weer het vertrouwde beeld:
Rob Janssen zette op eenvoudige wijze de wedstrijden naar zijn hand en werd zo clubkampioen 2019. Ook Johan Zoetebier lukte het de wedstrijden naar zijn hand te zetten. Toch verloor hij wel een game aan George Wieggers. Hij vergat echter in de laatste wedstrijd Rob te verrassen.
Jurgen sloot weer op keurige manier de rij aan kandidaten voor het kampioenschap, en werd laatste in Poule A.
George had deze avond geen grote plannen, maar verraste wel door 3e te worden en zo Karina onder zich te houden.
Christiaan was helemaal in zijn nopjes met zijn indeling, maar kwam helaas op beslissende momenten net een paar puntjes tekort. Hij kwam op de 5e plek, net boven Jurgen die de ranglijst sloot.

In de poule van de runner-ups ging de eerste plaats naar Jan Jolink. In tegenstelling tot andere jaren kon hij alle wedstrijden naar zijn hand zetten en hoefde slecht 1 game af te staan aan Bettine.
Verrassend was het optreden van Wilma. Ze won haar wedstrijden tegen Annie en Henk en wist ook Giedo knap van zich af te houden. Zo werd ze knap tweede, gevolgd door Giedo met zijn 3e plek. Bettine eindigde als 4e en was hier zeer verguld mee: eindelijk niet meer puntloos laatste!

De nieuwkomers Henk en Annie deden het goed. Annie wist zelfs een game van Giedo af te snoepen. Henk deed dat bij Bettine. De onderlinge strijd tussen Henk en Annie werd beslist in het voordeel van Henk, die daarmee Annie op de laatste plaats zette.
De voor beiden vermoedde ademnood door de 5 wedstrijden bleek in het geheel niet aan de orde. Of zoals Annie het naderhand zei: “ik ben nog helemaal niet moe, en op de training wel”.

Het geheel van deze avond stond onder nauwgezet toezicht van Cees Keijzer als geheel objectieve toeschouwer. Terloops signaleerde hij wel enkele opvallende zaken:
De sponsor wordt 1e in poule A en de voorzitter 1e bij de runner-ups. Is dat niet toevallig ?
Cees was ook net jarig geweest en vierde dat in het sportcafé in de van Pallandthal met een blad bittergarnituur.
Onder het genot van de garnituren en drankjes hebben we de avond gezellig afgesloten.

Johan Zoetebier, 12 december 2019