Clubkampioenschappen 2015

door | april 5, 2018

Tom Hilferink (jeugd), Rob Janssen (senioren 1) en Christiaan Wassink (senioren 2) prolongeren hun titels!

Op woensdag 9 december om 20.00 uur was het in de sporthal in Varsseveld weer tijd voor de jaarlijkse clubkampioenschappen van tafeltennisvereniging Reflex! Het enthousiasme onder de leden die meededen was zoals gewoonlijk weer groot en de spanning voelbaar! Bekers, medailles en prijzen in natura stonden al te wachten op de winnaars. Onze vakfotograaf George Wieggers heeft alles ook dit jaar weer vastgelegd op de gevoelige plaat, bedankt hiervoor!
De organisatie, ditmaal bestaande uit Johan Zoetebier en Jan Jolink, had voor de senioren 4e klasse (senioren 1) en voor de senioren 6e klasse/recreanten (senioren 2) een zodanig schema opgesteld dat gelijk te zien was wie tegen wie moest spelen. Het systeem was opnieuw gebaseerd op best-of- 5.

1/Bij de jeugd was de nummer 1 van vorig jaar, Tom Hilferink, opnieuw te sterk voor de anderen. Ondanks dat Tom door zijn hogere niveau iedere wedstrijd moest starten met een achterstand in punten (voorgift) liet hij zich niet van de wijs brengen en won al zijn wedstrijden. Tjalle won 1 game van Tom en won zijn andere wedstrijden van Arnoud en Ries. Tjalle werd daardoor tweede voor Arnoud. Ries deed pas voor het eerst mee en werd meteen al vierde. Hij speelde met veel enthousiasme zijn wedstrijden en zal volgend jaar nog veel beter voor de dag komen!
Jammer genoeg kon ons nieuwe jeugdlid Jurre Duitshof door een hamstring-blessure niet meedoen. Wel kwam hij de andere jeugdleden aanmoedigen, heel sportief Jurre! Volgend jaar beter!
De leiding bij de jeugd was wederom in vertrouwde handen bij onze jeugdtrainer, Walter Rouwhorst, die ziek en wel gewoon aanwezig was, bedankt hiervoor Walter! Hij had assistentie van de bestuursleden Jurgen Rensink en Jan Jolink.

2/Bij de senioren 1 was Rob Janssen opnieuw te sterk voor de rest, hij won alle wedstrijden! Johan Zoetebier werd hier overtuigend 2e met slechts 1 verloren wedstrijd. Nieuwkomer in deze klasse Karina Hoftijzer speelde ijzersterk en eindigde gelijk met Sander Scheuter. Het onderlinge resultaat moest de beslissing brengen en daardoor werd Sander 3e en Karina 4e. Bart eindigde als 5e en Jurgen als 6e.

3/Bij de senioren 2 was Christiaan Wassink opnieuw de beste, ondanks zijn blessure. Verrassend was het ijzersterke optreden van George Wieggers die alleen van Christiaan verloor en volkomen verdiend tweede werd. Ook Giedo Tenk liet deze avond zijn beste spel zien en werd terecht derde. Jan Jolink had een complete offday en werd slechts vierde. Ingeborg Welbie eindigde als vijfde en Aad Bal als zesde.
Aad had na de prijsuitreiking nog een leuke verrassing voor Jan Jolink als pleister op de wonde: een echt sorry-shirt voor de speler met de meeste sorry-ballen tijdens de trainingen. Voortaan hoeft Jan niet steeds sorry meer te roepen maar zich alleen nog maar om te draaien om de tekst op zijn rug te laten zien! Dit deed Jan zichtbaar goed, vooral ook de warme woorden van dank van Aad namens de leden voor het vele werk dat hij verzet voor de club.

De einduitslagen (top 3) zijn als volgt:
Jeugd:
1. Tom Hilferink