Dag van Reflex zaterdag 7 oktober 2023

door | oktober 10, 2023

Afgelopen zaterdag de 7de oktober was het weer tijd voor 1 van de jaarlijkse hoogtepunten van onze vereniging: de Dag van Reflex.

Deze keer bleek opnieuw dat iedereen er bij wil zijn, dus alle 14 leden plus aanhang, totaal 18 personen, waren aanwezig.

De door de organisatie, Karina en Rob, uitgekozen locatie was deze keer het bekende Café De Vos in Westendorp. Een thuiswedstrijd voor Ad, Wilma en Rob dus (en Karina ook).

Om 15.00 uur druppelde iedereen binnen en was er koffie of thee met soesjes en petit four. Daarna kwamen er drankjes op tafel en werd door Richelle van De Vos het activiteitenprogramma bekend gemaakt. Zelfs Karina en Rob wisten niet wat we gingen doen, ook voor hun een verrassing dus. Eerst gingen we luchtbuks schieten, daarna was er voor de liefhebbers een bierproeverij gepland. Vooral de voorzitter was erg in zijn nopjes met deze activiteiten………

In duo’s werden leden bij toerbeurt meegenomen naar de schietkelder, hier mocht iedereen 10 schoten lossen op de schietschijven op de kaarten. Hilariteit alom.

Na afloop bleek dat Michiel de echte scherpschutter van de club is en Christiaan de pechvogel, hij werd laatste. Voordat hij iets kon raken op de schijf vlogen bij hem de kogels al in het rond. De trekker was voor hem duidelijk te gevoelig………..

Tussendoor werd er eerst focaccia geserveerd en daarna ook nog stokbrood met meerdere smeersels er bij. Dat ging er wel in.

Na nog een paar drankjes werd het voorgerecht opgediend: een kop uiensoep met stokbrood.

Terwijl de hoofdgerechten werden binnengebracht begon ook de bierproeverij voor degenen die zich hiervoor hadden aangemeld. Drie keer kreeg je een glas bier voorgezet en mocht je ruiken, kijken en proeven en op een formulier invullen wat je dacht aangeboden te hebben gekregen. Dit viel niet mee! Richelle van De Vos gaf een toelichting welke bieren het waren, van welk merk, en wat de ingrediënten en de details van het brouwproces waren. Heel leuk om te doen, leerzaam en soms nog lekker ook!

Na het nagerecht kwam het bestuur in actie om Karina en Rob, onder applaus, te bedanken voor de organisatie middels een smakelijke attentie. Beiden gaven aan ook volgend jaar e.e.a. wel weer te willen organiseren, hulde hiervoor! Rob maakte terloops nog even bij de voorzitter bekend dat beide activiteiten van deze middag alsnog door hem gesponsord zullen worden via zijn bedrijf DenG. Heel hartelijk dank hiervoor Rob! Hierdoor blijven de kosten, mede ook door de eigen bijdrages, redelijk binnen de perken en kunnen we toch mooie dingen blijven doen!

Na de koffie/thee kwam er een einde aan een prachtige middag/avond. We hopen dit nog jaren zo voort te kunnen zetten.

Jan Jolink, 9 oktober 2023.