De (inhaal) clubkampioenschappen 2022

door | juli 24, 2023

Woensdagavond 25 januari vonden de kampioenschappen plaats in de van Pallandtsporthal in Varsseveld. Het betrof een inhaalkampioenschap.

Het kampioenschap van 2020 ging niet door vanwege corona. En dat van 2021 werd verplaatst naar juli 2022. Daarom werd het kampioenschap van 2022 pas nu gespeeld.

Met 15 personen zou er aan worden deelgenomen. Helaas was het risico van ijzel voor Annie Pasman net even te groot, zodat ze nog even moet wachten op het volgende kampioenschap.

Er werd gespeeld in drie op sterkte ingedeelde poules.

In de Competitiepoule was het opnieuw Rob Janssen die er met de buit vandoor ging.

Soeverein zette hij in de eerste wedstrijd meteen Johan Zoetebier aan de kant. Christiaan Wassink was ook een maatje te klein voor Rob. Christiaan had echter net een ongeluk gehad bij het klussen thuis en speelde met “enige voorzichtigheid” en dat is niet genoeg tegen Rob. Het lukte hem ook niet om games tegen Rob te winnen.

Johan wist zich na het verlies tegen Rob net voldoende te kunnen herpakken om Karina na een heroïsche 5-gamer te verslaan. Het werd 11-9 in de laatste game.

Karina Hoftijzer kon deze tegenvaller weer recht zetten in de strijd tegen haar vriendje Rob. Het lukte haar bijna om hem te verslaan. Een volle 5-gamer had Rob nodig om haar er onder te houden. De twee gewonnen games van Karina waren echter genoeg om Johan naar een derde plek in de poule weg te drukken.

Jurgen had grote plannen maar kwam al met rugpijn aan de start en was zo niet in staat om er vol in te gaan. Zijn excuus was echter dat hij op zijn werk een mevrouw (“ze was wel 140 kilo”) opving toen ze uit bed viel. Dat kon de rug van de sportman niet aan. Zo kun je je op het werk ook teveel hooi (of mens) op je vork nemen. Maar ….. hij heeft als verpleegkundige wel hart voor de zaak.

Eindstand Competitiepoule

Rob12
Karina10
Johan9
Christiaan4
Jurgen0

Bij de Recreanten Poule A was er een spannende strijd tussen Ad Hesselink, Jan Jolink en Michiel Mulder te voorzien. Jan was al meerdere jaren heer en meester in de recreantenklasse. Maar nu vreesde hij al op voorhand zijn opponenten.

Ad pakte de zaak voortvarend aan met 2 overwinningen op Wilma Schuurman en Michiel Mulder.

Ook Jan startte met 2 duidelijke winstpartijen tegen Michiel en Giedo Tenk. De onderlinge strijd tussen Jan en Ad begon met een knappe winst voor Jan in de 1e game, maar moest daarna de volgende games aan Ad laten.

Wilma boekte in haar eerste wedstrijd nog een verrassende winst op Giedo en wist zelfs in haar laatste wedstrijd een game af te snoepen van Jan.

Giedo kon zijn aspiraties helaas niet waarmaken in deze poule. Had hij te hard gewerkt (?), of het was gewoon zijn dag niet. Hij verloor al zijn wedstrijden.

Eindstand Recreanten Poule A

Ad8
Jan7
Michiel4
Wilma3
Giedo0

Bij de Recreanten Poule B zaten er, door de afwezigheid van Annie Pasman, slechts 4 deelnemers in deze poule. Toch was er een verrassend verloop in de uitslagen.

Bettine Arentsen startte als de grote favoriete in deze poule en liet dat zien in haar eerste 2 winstpartijen tegen Ronald Vriezen en Henk Vriezen. Ze raakte tegen Eástre Buurman echter helemaal de weg kwijt en verloor kansloos met 6-11 en 4-11.

Henk Vriezen speelde gedegen en had ook oog voor zijn tegenstanders. Hij won met 2-1 van zowel Eástre als zijn zoon Ronald (lang leve de oudjes !). Tegen Bettine had hij echter net teveel respect en verloor met 1-2.

Het lukte Ronald slechts om een enkele punt bij zijn tegenstanders weg te snoepen, al was dat dan wel weer tegen de 2 kampioenen van deze poule.

Henk en Eástre haalden beiden de meeste games binnen. De eerste plaats was echter verrassend voor Henk door zijn 2-1 winst op Eástre.

Eindstand Recreanten Poule B

Henk5