Voorjaarscompetitie 2023

door | juli 24, 2023

Team 1 degradeert naar de 5e klasse

De voorjaarscompetitie van 2023 zit er weer op. Het team bestond opnieuw uit de volgende spelers:

Rob Janssen, Karina Hoftijzer-Lammers, Christiaan Wassink en Johan Zoetebier

Op voorhand was duidelijk dat we in een zware poule waren ingedeeld. We hadden echter alle vertrouwen in een goede afloop.

Met Rob Janssen in je team moet dat kunnen, was onze gedachte. Maar dat viel in de praktijk even tegen. Weliswaar sloot Rob 28 van zijn 30 (!) wedstrijden met succes af.

De gewenste overwinningen van zijn teamgenoten Karina, Christiaan en Johan waren helaas onvoldoende om alle neuzen boven water te houden.

Karina deed het deze competitie weer verrassend goed met 5 overwinningen. Ook tegen spelers met een hogere rating stond zij haar vrouwtje.

Door lichamelijk malheur (wintersport) speelde Johan minder wedstrijden dan gewoonlijk, maar haalde ook nauwelijks winst binnen in de andere wedstrijden.

Christiaan verwonderde vriend en vijand met een aantal zeer goede en verrassende partijen tegen spelers met een veel hogere rating. Helaas lukte het hem net niet om te winnen, maar dat gaat het volgende seizoen beslist veranderen.

Dus we gaan weer even terug naar af en kijken of we snel weer een trap hoger kunnen komen.