Dubbelkampioenschap Reflex 2023

door | december 7, 2023

Het is iedere keer weer een uitdaging om een opzet te kiezen voor het dubbeltoernooi.

Dit jaar is er toch weer gekozen voor een opzet waarbij er gespeeld werd met voorgift.

Helaas kreeg het kampioenschap geen internationaal tintje door plotselinge afwezigheid van ons Oekraïense gastlid Stanislav. Hij zou een mooi duo vormen met de voorzitter Jan Jolink. Helaas heeft Jan daardoor het toernooi alleen vanaf de bank kunnen volgen.

Vader en zoon Vriezen werden vooraf aan elkaar gekoppeld en deden deze avond voor het eerst een poging om samen op te trekken. Daarom kregen ze ook veel punten voorsprong in hun wedstrijden.

Door de voorgiften werden vele wedstrijden pas na 3 sets beslist.

Er werd gespeeld in twee poules van drie teams.

In de eerste poule kwamen alle drie teams op het zelfde aantal winstpunten. Karina Hoftijzer en Giedo Tenk verloren de wedstrijd tegen Ad Hesselink en Johan Zoetebier. Ze wonnen echter van het duo Wilma Schuurman en Michiel Mulder. Door betere setstanden kwamen Karina en Giedo in de finale te staan.

In de tweede poule was de uitslag eenduidig. Het bijzondere koppel Rob en Annie werd zowaar eerste en liet Christiaan Wassink en Jurgen Rensink in het zand happen. Ook de familie Vriezen was, ondanks de voorgift, niet opgewassen tegen Rob en Annie.

De afsluitende finale tussen Rob/Annie en Karina/Giedo was een thriller over 3 sets. Meerdere malen haalde Rob de balletjes achter Annie weg om er tot verbazing van Karina en het publiek ook nog mee te scoren. De kracht van Annie zat in het “de bal op tafel houden”, terwijl Rob “het vuile werk” mocht opknappen en afronden. Het werd een prachtige pot tafeltennis die tot op het laatst spannend was. Rob en Annie trokken tenslotte de titel naar zich toe door de derde set met 13-11 te winnen.

De finale

Onder het genot van een drankje van de club werd er nog hevig nagepraat over het mirakel.

Wilma/Michiel tegen Ronald/Henk
Jurgen/Christiaan tegen Ad/Johan