Krentenbollenactie 2022 opnieuw succesvol

Afgelopen zaterdagmorgen de 29ste oktober was het zoals elk jaar vroeg dag in huize Jolink. Alles werd klaargezet en voorbereid om de leden van het verkoopteam goed te kunnen ontvangen. Er werd koffie gezet, koeken klaargelegd en gewacht op de vrachtwagen met zakken krentenbollen, opnieuw weer prima verzorgd allemaal door Bakkerij Heijerman.

Om 8 uur werden er 200 zakken uitgeladen nadat ook vrijdagmorgen al 150 zakken waren bezorgd voor de voorverkoop. Die waren op 20 zakken na al op maar nu moest er ook nog deur-aan-deur verkocht worden natuurlijk, we hadden nog 220 zakken te gaan.

Totaal zijn er 374 verkocht trouwens, de resterende 24 worden aanstaande donderdag nog opgehaald bij bakker Heijerman en afgeleverd bij topverkoper Annie. Zij verkocht 42 zakken in de voorverkoop. De andere topverkoper Henk deed het nog iets beter zelfs met 43 zakken maar liefst, geweldig!

Net na negenen kwamen de eerste verkopers binnen, goedgehumeurd door het weer dat ons dit jaar, na vorig jaar de motregen, heel goed gezind was. Na de koffie en koek legde Jan uit wat de bedoeling was, de teams werden bekend gemaakt en het stratenplan uitgereikt. Voor elk team was er een trolley voor het vervoer van de krentenbollen, een wisselgeldbakje en een portefeuille voor papiergeld. Ook kreeg elk lid van het verkoopteam een chocoladeletter als attentie voor de hulp. Dit jaar liepen 12 van onze 15 leden mee, 3 meer dan vorig jaar, geweldig! We konden nu mooi 5 teams samenstellen i.p.v. de 4 teams van vorig jaar.

Nadat Alie een groepsfoto van alle verkopers had gemaakt, die hierbij ook afgedrukt staat, werden de auto’s van de teamleiders 1 voor 1 volgeladen en gingen de 5 teams op pad. De verkoop liep ook nu als een tierelier maar dat kwam mede door de grote voorverkoop. Elk team hoefde nog maar 44 zakken te verkopen en dat bleek heel goed te doen. Het eerste team bestaande uit Johan en Christiaan was al om 10.50 uur op de basis terug zelfs!

Het team Karina/Rob was ook al snel klaar. Opnieuw heel sportief van Karina om met haar team het team Wilma/Giedo te ondersteunen door krentenbollen van hen over te nemen en die voor hun te verkopen zodat uiteindelijk alle teams rond kwart voor 1 al terug waren. Er werd samen nog wat gedronken en gezellig nagepraat over de ervaringen van die dag.

Nadat iedereen tevreden naar huis was vertrokken met zijn of haar eigen bestelling en een chocoladeletter bleef het bestuur achter om met zijn beiden te bepalen wat er uiteindelijk netto was verdiend met onze actie. Vorig jaar was de opbrengst met 327 zakken € 750,00 en nu met 374 zakken maar liefst € 875,00 ! Dit tot grote tevredenheid van het bestuur.

Het bestuur wil tenslotte iedereen die een bijdrage heeft geleverd, hetzij via de voorverkoop of met de deur-aan-deur actie, hoe groot of klein de bijdrage ook was, heel hartelijk bedanken voor de vrijwillige inzet voor onze vereniging, hartverwarmend! Dit heeft ons gesterkt in onze overtuiging dat het met de saamhorigheid binnen onze club wel goed zit.

Varsseveld, 30 oktober 2022.

Het bestuur,

Jan Jolink, Jurgen en Johan