Afgelopen zaterdagmorgen de 30ste oktober was het al weer vroeg dag in huize Jolink. Alles werd klaargezet en voorbereid om de leden van het verkoopteam goed te kunnen ontvangen. Er werd koffie gezet, koeken klaargelegd en uitgekeken naar de vrachtwagen met krentenbollen, opnieuw weer prima verzorgd allemaal door Bakkerij Heijerman.
Om 8 uur werden er voor de tweede keer 150 zakken uitgeladen nadat ook vrijdagmorgen al 150 zakken waren bezorgd voor de voorverkoop. Die waren al bijna op maar nu moest er ook nog deur-aan-deur verkocht worden natuurlijk.
Totaal zijn er 327 verkocht trouwens, de resterende 27 worden aanstaande donderdag door Jan nog opgehaald bij bakker Heijerman en afgeleverd bij topverkoper Annie. Zij verkocht maar liefst 47 zakken in de voorverkoop. Goeie tweede was Henk met 38 zakken, ook geweldig!
Net na negenen kwamen de eerste verkopers binnen druppelen, sommigen zelfs letterlijk want het weer zat ons deze keer niet echt mee. Gelukkig werd het bij de verkoop gaandeweg iets beter. Na de koffie en koek legde Jan uit wat de bedoeling was, de teams werden bekend gemaakt en het stratenplan uitgereikt. Voor elk team was er een trolley voor het vervoer van de krentenbollen, een wisselgeldbakje en een portefeuille voor papiergeld. Ook kreeg elk lid van het verkoopteam een chocoladeletter als attentie voor de hulp.
Nadat Alie een groepsfoto van alle verkopers had gemaakt, die hierbij ook afgedrukt staat, werden de auto’s van de teamleiders 1 voor 1 volgeladen en gingen de teams goedgemutst op pad. De verkoop liep ook nu als een tierelier maar dat kwam ook doordat we 200 zakken minder besteld hadden dan de vorige keer in 2019, met evenveel teams als toen, namelijk 4.
Het team Johan/Rob was rond 11.30 uur al terug en ook het team Karina/Eástre/Giedo was al snel klaar. Heel sportief en attent van Karina om met haar team de andere 2 teams bestaande uit Jan/Wilma en Jurgen/Michiel te ondersteunen door krentenbollen over te nemen en die voor hun te verkopen zodat uiteindelijk alle teams rond kwart voor 1 al terug waren. Er werd samen nog wat gedronken en gezellig nagepraat over de ervaringen van die dag.
Nadat iedereen tevreden naar huis was vertrokken met zijn of haar eigen bestelling en de welverdiende chocoladeletter bleef het bestuur achter om met zijn beiden te bepalen wat er uiteindelijk netto was verdiend met onze actie. Twee jaar geleden was de netto opbrengst met 516 verkochte zakken € 1200 en deze keer met 327 zakken toch nog het mooie bedrag van € 750,00 !! Dit tot grote tevredenheid van het bestuur.
Het bestuur wil tenslotte iedereen die een bijdrage heeft geleverd, hetzij met de voorverkoop of met de deur-aan-deur actie, hoe groot of klein de bijdrage ook was, heel hartelijk bedanken voor de tomeloze inzet voor onze vereniging, hartverwarmend! Dit heeft ons gesterkt in onze overtuiging dat de saamhorigheid groot is binnen onze club.
Varsseveld, 1 november 2021.
Het bestuur,
Jan Jolink en Jurgen Rensink