50-jarig bestaan T.T.V. Reflex – Jubileumfeest – 18 september 2021

Afgelopen zaterdag vond het jubileumfeest plaats ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van onze mooie club!

We hadden een prachtige locatie gevonden om ons feest te vieren: op het privéterrein van ons lid Rob Janssen en zijn partner Anneke. Op onze vraag of we bij hen terecht konden kwam een spontaan ja, we waren hier zeer verguld mee. Ze hebben een groot overdekt terras met heater en we hadden 2 partytenten er bij aan gebouwd. Zo waren we niet afhankelijk van het weer maar dat was ook niet nodig. Een heerlijk zonnetje en een graad of 20 kregen we aangeboden van de weergoden dus dat kon al niet meer mis gaan.

Nagenoeg alle leden waren rond vier uur aanwezig, met of zonder partner, geweldig! Ook onze leden van verdienste Piet Veldhuis en Edgar Nahuis met partners. In totaal waren we met maar liefst 21 personen. Alleen ons erelid Inge Wevers had helaas afgezegd.

Na ontvangst met koffie/thee en een traktatie in de vorm van een smakelijke cupcake met het getal 50 erop was het tijd voor de opening door de voorzitter, Jan Jolink. Waar iedereen bang was voor een ellenlange speech gebeurde dat niet, hij hield het dit keer kort voor zover mogelijk.

In zijn toespraak heette hij eerst iedereen welkom, in het bijzonder de leden van verdienste met partners. Daarna las hij een verkorte versie voor van de geschiedenis van 50 jaar tafeltennis in Varsseveld. Het programma van de rest van de dag werd uitgelegd en toen was het tijd om een bedankje in de vorm van een mand met streekproducten aan te bieden aan Rob en Anneke, wat een gastvrijheid hebben die getoond en Rob heeft ons ook nog gesponsord! Beiden waren zeer verrast hiermee en dat was precies onze bedoeling!

Het bestuur, Jurgen en Jan, deed het eerste rondje drank voor iedereen, er kwamen chips, nootjes en pinda’s op tafel, er was muziek, er werden volop herinneringen opgehaald aan die goeie ouwe tijd en een paar leden gingen ook nog een rondje poolbiljarten in de schuur.

Het was inmiddels al bijna zes uur en dus tijd om de barbecue aan te steken. Jurgen en Jan zorgden voor het vlees op de bbq en voor de aanvoer van de salades, er was stokbrood en er waren broodjes voor de hamburgers en sauzen voor de smaak. Vervolgens ontstond gelijk een file bij de bbq en werd er volop genoten.

Rond een uur of 8 gingen de eerste deelnemers voldaan naar huis, het begon ook al af te koelen en uiteindelijk verhuisden we met z’n allen naar het overdekte terras waar de heater zorgde voor een behaaglijke temperatuur. We bleven met z’n tienen over en hebben het uiteindelijk prima volgehouden tot half twaalf. Rob zorgde voor de muziek in de vorm van verzoeknummers. Hier werd volop gebruik van gemaakt, ieder had zijn eigen voorkeur uiteraard. En er werd nog lang nagepraat en het nodige gedronken.

Nadat ‘s-avonds al gedeeltelijk was opgeruimd hebben Jurgen, Jan, Rob en Anneke op zondagmorgen de rest gedaan en was het weer voorbij. We hebben louter positieve reacties gehoord dus dat deed het bestuur goed. We zitten al lang en breed weer in het 51ste jaar en hopen het nog lang vol te houden. Want zo’n mooie sport mag niet verloren gaan natuurlijk!

Varsseveld, 20 september 2021, het bestuur van T.T.V. Reflex.