Reflex net niet door in de Wiltschutcompetitie 2019.

Reflex heeft onlangs weer meegedaan aan de Wiltschutbeker. Een kleine competitie waarin wordt gespeeld met voorgiften, die afhankelijk zijn van het niveau dat je in de competitie hebt gespeeld.

De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen SMD uit Winterswijk.
Dat werd zoals gebruikelijk een spannende pot. Rob Janssen zette de goede toon door zijn 3 wedstrijden te winnen.
Johan Zoetebier wist zowaar weer eens te winnen en Giedo Tenk vulde dat aan met een knappe overwinning. Zo konden we vol goede moed met een 5-4 overwinning terug naar Varsseveld.

De tweede wedstrijd was tegen Vios uit Beltrum. Wat vooraf een mogelijke winst zou kunnen worden, resulteerde in een wat tegenvallend verlies van 5-4. Karina Hoftijzer deed nog haar uiterste best, maar kwam niet verder dan 2 winstpartijen. Giedo kon helaas maar 1 wedstrijd naar zijn hand zetten. Johan kwam ook niet echt in zijn spel door de soms bijzondere slagen van de tegenstander.

De derde wedstrijd was de mooiste. TVO uit Oosterhout kwam in de sterkste opstelling en zij moesten zelfs tegen Rob vier punten voorgeven. Daar liet Rob geen gras over groeien en won in enerverende duels opnieuw 3 wedstrijden. Ook Johan lukte het om één van zijn drie partijen binnen te harken. Karina verloor haar eerste 2 wedstrijden en speelde de laatste wedstrijd tegen een speler uit de hoofdklasse. Winst zou betekenen dat wij tweede in de poule zouden worden. De tegenstander was echter toch een maatje te groot en zo ging TVO er met een 5-4 winst tussenuit. Daarmee, net als in andere jaren, dus uitgeschakeld voor de volgende ronde. Rouwig waren we er niet om. Het was een sportieve en gezellige tegenstander, waar je het liefst iedere keer tegen zou spelen. Dat wordt nu dus weer over een jaartje.

En hopelijk doet Bart, de zoon van Rob Janssen, dan ook mee als gastspeler.

De eindstand was als volgt:

1. TVO 15 punten
2. Vios 14 punten