Dubbeltoernooi 2019 weer geslaagd

Woensdagavond 12 juni 2019 vond weer het jaarlijkse Reflex dubbeltoernooi plaats in de van Pallandthal.

Ook nu weer met een nieuwe opzet. De 8 deelnemers werden verdeeld over 2 groepen.
Om ook het sociale element mee te kunnen nemen, werden de deelnemers binnen die 2 groepen bij ieder dubbelspel steeds aan een andere deelnemer in zijn groep gekoppeld. Het resultaat van de drie dubbelspelen bepaalde de stand in de poule.

In de poulewedstrijden ging het er enthousiast aan toe. Lange ralleys, foute opslagen, knappe smashes en reddingen wisselden elkaar af.
Wilma trok zich helemaal op aan het niveau van Rob. Zij verrasten bijna het gerenommeerde duo Jurgen / Johan.
Jan / Cees kwamen net te laat op stoom om de combinatie Karina / Giedo zenuwachtig te maken.
Verrassend was de combinatie Rob / Cees die resoluut Jurgen / Giedo wegspeelden.
Karina / Johan speelden geroutineerd hun wedstrijd tegen Jan / Wilma en wonnen met 3-0.
De combinatie Rob / Jan kon de hoge verwachtingen tegen Jurgen / Karina niet waarmaken (0-3)
Johan kon zijn zegereeks voortzetten met Giedo. Tegen het duo Wilma / Cees werd het 3-0.

De finales werden daarna gespeeld door de nummers 1,2,3 en 4 uit de poule te combineren met resp. de nummers 1,2,3 en 4 uit de andere poule.

De combinatie Rob / Johan was op voorhand de grote favoriet tegen Karina / Cees. Opmerkelijk was ook al de finaleplaats van Cees. Hij werd voor sterke anderen 2e in de poule. De wedstrijd was vooral lachen: “Cees slaat de bijzondere ballen, Johan brengt ze redelijk hoog terug, zodat Karina lekker (m.n. hoge ballen) wil smashen en Rob druk aan de slag moet om die ballen weer op tafel te krijgen. Maar … Johan en Rob lieten zich echter niet het kaas van het brood eten en wonnen de finale.
Voor de 3e en 4e plek deden Jan / Jurgen wat er van hun verwacht mocht worden en wonnen van de combinatie Wilma / Giedo.