Reflex uitgeschakeld in de Wiltschut competitie

Op 27 mei 2015 was de laatste wedstrijd in de poule fase van de wiltschut competitie.

Voor aanvang van de 3e en laatste poulewedstrijd stonden de zaken er als volgt voor :

Grol staat 1e in de poule met 17 punten na 3 wedstrijden. Atak staat 4e met 8 punten na 3 wedstrijden. Reflex staat 3e met 9 punten en de treffers staan 2e met 11 punten na 2 wedstrijden na 2 wedstrijden.

Deze wedstrijd zou uitmaken wie de 2e plek uiteindelijk zou bezetten. Reflex of de treffers. Reflex zou met 6 – 3 moeten winnen, dan zijn ze door naar de 2e ronde. Iets wat Reflex nog nooit is gelukt in de Wiltschut competitie.

Ook deze keer is  het niet gelukt. De voortekenen begonnen ook slecht. Sander, die zeer goed in vorm is, ging door zijn enkel en hierdoor kon hij niet spelen. Christiaan Wassink nam de zaken voor hem waar. Johan, kwam ook gehaast binnen. De wedstrijd begon om 19.45 uur en hij kwam om 19,00 uur terug na een hele dag in het vliegtuig te hebben gezeten. En ook bleken de Treffers gewoon te sterk voor Reflex.

Christiaan en Johan pakten nog wel een punt, maar de rest van de punten was allemaal voor de treffers. Ondanks de grote achterstand die ze meestal hadden,  wonnen ze de rest van de wedstrijden en zo was de eindstand 7 – 2 in het voordeel van de Treffers die door deze overwinning als eerste in de poule eindigen met 18 punten. Reflex eindigt als 3 met 11 punten.

Al met al was het toch zeer sportief en gezellig en we kunnen terugkijken op een geslaagde deelname aan de wiltschut competitie.