Clubkampioenschappen 2018

Op woensdag 19 december om 20.00 uur was het in de sporthal in Varsseveld weer tijd voor de jaarlijkse clubkampioenschappen van tafeltennisvereniging Reflex! Het enthousiasme onder de leden die meededen was zoals elk jaar weer groot en de spanning voelbaar! Onze vakfotograaf George Wieggers heeft alles ook dit jaar weer vastgelegd op de gevoelige plaat, bedankt daarvoor! De organisatie, Johan Zoetebier en Jan Jolink, had alles strak in de hand. Johan had het speelschema al helemaal uitgewerkt terwijl Jan had gezorgd voor de prijzen en de bekers. Na een laatste overleg kon er volgens de organisatoren niks meer misgaan.
Johan had deze keer gekozen voor een indeling op basis van de rating zoals vastgesteld door de bond aan de hand van de competitie-uitslagen van de competitiespelers. Hierop heeft hij een systeem van voorgiften losgelaten, zeer professioneel allemaal. Cees, Wilma en Bettine, die geen van 3-en een rating hadden, kregen een rating die door Johan bepaald was aan de hand van een inschatting van hun niveau. Alle 11 leden waren aanwezig, prachtig, maar dit had wel tot gevolg dat in 2 poules werd gespeeld. Een poule van 5 en een poule van 6, dit om te voorkomen dat er veel te veel wedstrijden gespeeld moesten worden. Het systeem was dit keer best-of-3, ook omdat het anders te lang zou gaan duren.
Door het systeem met voorgiften waren er diverse verrassende uitslagen: in poule A viel vooral Cees op: hij verloor nipt met 2-1 van Rob en Karina en won met 2-0 van Bettine! In poule B was vooral Wilma op dreef: ze verloor nipt met 2-1 van Sander en van Jan en won vervolgens met 2-0 van Giedo! Ook waren er uitschieters in negatieve zijn: Johan, Giedo en Bettine hadden absoluut niet hun beste dag maar hebben wel lekker gespeeld. Volgend jaar beter zullen we maar zeggen.
Na de poulewedstrijden speelden de nummers 1 van beide poules een best-of-5 tegen elkaar en de nummers 2, 3, 4 en 5 ook.
Dit leverde onderstaande eindstanden op waarbij opgemerkt mag worden dat hier geen verrassende uitslagen te bespeuren waren, zeker niet in de top. Rob 5 keer kampioen achter elkaar, een lustrum dus. Karina voltooide haar 3e kampioenschap op rij. Rob en Karina waren in hun finales veel te sterk voor respectievelijk Sander en Jan. Hulde aan dit tweetal!

Ranglijst algehele kampioenschap:

1. Rob Janssen
2. Sander Scheuter
3. Karina Hoftijzer-Lammers
4. Jan Jolink
5. George Wieggers
6. Jurgen Rensink
7. Wilma Schuurman
8. Johan Zoetebier
9. Cees Keijzer
10. Giedo Tenk
11. Bettine Arentsen

Ranglijst senioren 1 (top 3):

1. Rob Janssen
2. Johan Zoetebier
3. Jurgen Rensink

Ranglijst senioren 2/recreanten (top 3):

1. Karina Hoftijzer-Lammers
2. Jan Jolink
3. George Wieggers

Na de prijsuitreiking hebben we in de kantine nog lang nagepraat onder het genot van een paar drankjes van de club en borrelhapjes geschonken door Cees en Rob! Het kampioenschap was weer precies zoals het altijd bij Reflex is en zal blijven: gemoedelijk en gezellig. Het was een zeer gezellige avond, zoals je op de foto’s kunt zien. Op naar een nieuw jaar in de sporthal met hopelijk weer vele (sportieve) hoogtepunten!

Jan Jolink, 20 december 2018