Rob Janssen opnieuw Clubkampioen Reflex

door | december 21, 2023

In de aflevering 2023 zijn de 11 deelnemers qua sterkte ingedeeld in twee gelijkwaardige poules. De wedstrijden worden tenslotte beslist in de kruisfinales. De indeling ziet er als volgt uit:

Poule APoule B
RobJohan
KarinaChristiaan
MichielAd
ErikJan
WilmaGiedo
Ronald

In Poule A verlopen de wedstrijden redelijk voorspelbaar. Het is echter wel opvallend dat bijna alle wedstrijden in twee sets beslist worden.

Opvallende uitzondering is de wedstrijd tussen Erik en Wilma die in een slopende derde set met 12-10 gewonnen wordt door Wilma. Maar heeft zij geen telefonische ondersteuning gehad ?

Een daverende verrassing is de strijd om plaats 1 en 2 in de poule tussen Rob en Karina.

Rob wint makkelijk de eerste set met 11-5 en denkt dan op zijn lauweren te kunnen gaan rusten. Maar dan ken je Karina nog niet. In haar kenmerkende aanvallende stijl pakt ze Rob aan en zet hem met 13-11 en 11-9 verrassend aan de kant. De eindstand in poule A ziet er dan als volgt uit:

1 Karina
2 Rob
3 Michiel
4 Wilma
5 Erik
6 Ronald

De grootste strijd in Poule B wordt geleverd in de match tussen de twee nestors van de club:

Jan en Christiaan. In een ware veldslag haalt Jan alles uit de kast om de eerste set met 10-12 te winnen. Christiaan zet dan alles in om de tweede set met 11-3 te winnen. De derde set gaat van twee kanten voluit. Alle trucs worden opengetrokken. De winst gaat tenslotte met 11-9 naar Christiaan. De veldslag heeft echter zijn sporen achter gelaten: Christiaan geeft het daarna snel op tegen “nieuwkomer” Ad en Jan ziet zijn inspanningen tegen Johan ook al snel stranden.

Ad laat tenslotte zien dat er in de komende tijd echt rekening met hem moet worden gehouden.

Gaat hij in de eerste set nog makkelijk onderuit tegen Johan. De tweede set pakt hij verrassend met 10-12. In de derde set laat Johan er geen twijfel over bestaan en wint de wedstrijd met 11-3.

Zo ziet de eindstand in poule B er als volgt uit:

1 Johan
2 Ad
3 Christiaan
5 Giedo

De finales

In de 2 kruisfinales, voor plaatsing in de finale, wint daarna Rob van Johan.

De tweede kruisfinale wint Karina van Ad.

Om plaats 5 en 6 in de eindrangschikking wint Christiaan van Michiel.

Om plaats 7 en 8 wint Jan van Wilma

Om plaats 9 en 10 wint Erik van Giedo.

Ronald neemt tenslotte de 11e plaats in.

Johan wordt 3e door in de troostfinale opnieuw van Ad te winnen.

Rob wint het Reflex clubkampioenschap 2023 door in de finale Karina toch weer te verslaan.

Ad behaalt met zijn 4e plaats het kampioenschap van de recreanten, Michiel tweede en Jan derde.

Het hele zooitje 🙂 Zowel in sportieve als consumerende zin.

En dus bleef het na afloop onder het genot van hapjes en sapjes nog lang gezellig.