Reflex 2 overtuigt in najaarscompetitie 2018 met prima 3e plaats

door | december 9, 2018

Het tweede team van Reflex heeft in de 6e klasse senioren in de najaarscompetitie opnieuw een prima prestatie geleverd!

Het team bestaande uit: Karina, Bettine, Giedo, George en Jan werd uiteindelijk derde na een mooie wedstrijdreeks, ondanks het afhaken van ouwe rot Christiaan die helaas gestopt is met tafeltennis .
Het team won maar liefst 5 keer, 2x werd gelijkgespeeld en 3x verloren, een positieve balans dus!

De teams van Bredevoort en Gazelle bleken uiteindelijk beter dan Reflex , waarbij Bredevoort de beste was en Gazelle in de eindstand toch maar 4 punten meer had gescoord dan Reflex!

Karina draaide zoals gebruikelijk een hele solide competitie, speelde maar liefst 27 wedstrijden, verloor er maar 5 en won er maar liefst 22!
George won er 10 van de 15 die hij speelde en was ook weer zeer constant en mentaal ijzersterk, hij wordt nog steeds beter en is nu al onze tweede man.
Giedo speelde veel net-niet wedstrijden maar was zeer gedreven en was mentaal ook ijzersterk deze keer! Van hem gaan we vast meer zien in de voorjaarscompetitie!
Bettine deed voor het eerst mee en had jarenlang geen competitie gespeeld. Ze verwachtte te veel van zichzelf wat haar belemmerde in haar spel. De laatste wedstrijden ging het trouwens al een stuk beter en ook van haar gaan we meer horen in het voorjaar!
Jan tenslotte speelde 21 wedstrijden i.p.v. de geplande 15 omdat hij ook 2 maal in heeft gevallen (voor George en Karina). Hij won er liefst 13 en was aan het begin en het einde van de competitie in topvorm. Zijn grote gedrevenheid werkt hem soms tegen. In de laatste wedstrijd was hij op zijn best omdat er veel rust in zijn spel zat.

Het team gaat in februari ongewijzigd mee doen aan de voorjaarscompetitie in dezelfde samenstelling. Het spelplezier staat opnieuw voorop en ook de individuele ontwikkeling op technisch en tactisch gebied. We gaan er in ieder geval weer voor!

Jan Jolink
2 december 2018