Verloop voorjaarscompetitie 2022 Reflex 1 in de derde klasse

door | november 25, 2022
Enthousiast heeft ons team zich in de competitie van de 3e klasse gestort. Rob Janssen, Karina Hoftijzer, Christiaan Wassink en Johan Zoetebier vormden het team.
Het is ook een mooi en uitdagend seizoen geworden.
Door de nodige praktische problemen hebben we helaas niet de inzet kunnen leveren die we van plan waren. Ook de tegenstanders hadden soms te maken met het niet compleet kunnen aantreden. Maar het spelplezier heeft er zeker niet onder geleden.
Opvallend bij de eerste wedstrijd tegen SMD uit Winterswijk was dat Rob Janssen met 2 nederlagen meteen werd bevrijd van zijn 100% score aspiratie. Zoals hij zelf ook zei: “geen schijn van kans”. Maar zo was de druk er ook meteen af en kon hij de rest van het seizoen vrijuit spelen. Het leverde hem tenslotte nog een mooi resultaat op van 68%. Dan hoor je echt in de 3e klasse thuis.
Voor Karina was dit seizoen gezien haar rating een zware beproeving. Veel partijen gingen verloren, maar ze kwam steeds thuis met het gevoel dat ze lekker (en goed) had gespeeld. En ze won tenslotte toch nog 1 wedstrijd. Zou dat toch de invloed zijn geweest van haar vriendje Rob ?
Het is Christiaan niet gelukt om zijn stempel op de uitslagen te zetten. Hij speelde noodgedwongen maar twee wedstrijden. Hij zat teveel vast aan het nieuwe café van zijn zoon in Harreveld. We vroegen ons wel af of hij daar nou zo hard moest werken of dat het daar zo gezellig was.
Ook Johan had goede plannen en begon enthousiast aan de competitie. Helaas gooide corona wat roet in het eten. Mogelijk zijn daardoor niet de resultaten geboekt die hij hoopte. Maar met 2 winstpartijen toch nog wat binnen geharkt.
En jawel, we hebben van de 8 wedstrijden er ook nog 1 gewonnen: tegen VIOS 1 werd het 7-3. En we hebben toen niet eens de tent afgebroken.
Het totaal laat zich raden: ondanks dat we een fijn seizoen hebben gedraaid, gaan we degraderen naar de 4e klasse. Dus gaan we er in de najaarscompetitie weer lekker tegenaan!
Johan Zoetebier