Wiltschut 2018

Het toernooi na de officiele competitie was weer een hele belevenis. Bij de Wiltschutcompetitie krijgen de minder sterke spelers op grond van hun niveau punten voor.

Reflex moest het dit jaar opnemen tegen 2 heel sterke teams van Shot en van Kracht en Vriendschap. Een wat gelijkwaardige tegenstander was HTTC uit Heteren.

Jurgen, Rob, George, Karina en Johan hadden zich voor deze competitie aangemeld.

De eerste thuiswedstrijd tegen Shot (uit Wageningen) was meteen een mooie opsteker. De op papier veel sterkere tegenstander werd mede door de voorgift die Karina, Rob en Johan kregen duidelijk verslagen. Rob won ook nu weer alle wedstrijden. Karina en Johan wonnen ieder 2 wedstrijden. De eindstand werd zo 7-2.

Met veel vertrouwen gingen George, Jurgen en Johan naar Renkum om daar te spelen tegen het heel sterke team van Kracht en Vriendschap. Het werd heel spannend met 5 wedstrijden in 5 games. Maar helaas gingen die allemaal naar de tegenstander. In de laatste wedstrijd wist Jurgen de eer te redden in een knappe wedstrijd tegen de sterkste speler van Kracht en Vriendschap. We hebben leuke wedstrijden gespeeld, al zou de uitslag anders vermoeden (8-1).

Dus moest de laatste wedstrijd in Heteren tegen HTTC duidelijkheid brengen wie door zou gaan in de competie. Op een lekker warme zomeravond werd deze wedstrijd door Rob, George en Johan gewonnen met 5-4. Dat vooral door de 3 punten van Rob.
Helaas bleek Shot in de wedstrijd tegen Kracht en Vriendschap ineens uit de slof te schieten waardoor Reflex net punten tekort kwam om door te kunnen gaan in de Wiltschutcompetitie.

Het was weer een leuke competite en vooral ook gezellig.

Volgend jaar zeker weer eens proberen.