Zwerf afvaldag 2017

Zwerf afval dag 2017 groot succes !

Net zoals vorig jaar heeft Reflex ook dit jaar weer mee gedaan aan de zwerf afval dag. Deze was op zaterdag 18 maart.

Jan, Giedo, Karina en Lotte, George, Rob en Jurgen waren om 09.00 uur op verschillende plekken in de achterhoek zwerf afval aan het verzamelen. Reflex kreeg dit jaar ook weer hulp van Johan. Een inwoner uit Terborg die vorig jaar ook al zijn zakken doneerde aan Reflex. Johan, Jan en Jurgen kwamen elkaar weer tegen op de parkeerplaats bij de gemeentewerkplaats en Johan bood zijn hulp weer aan waar wij zeer dankbaar voor zijn.

De opbrengst van deze actie is tweeledig, het afval is weg, de natuur is weer een beetje schoner en de kas van de club is weer iets gevuld.

Reflex had zijn leden opgesplitst en er werd afval verzameld op verschillende plekken, rondom de Paasberg liepen Rob en Jurgen. Bij het station waren Karina en Lotte aan het werk. Johan was in zijn woonwijk afval aan het verzamelen. Giedo, George en Jan hebben rondom de Radstake en op het industrieterrein bij Varsseveld gezocht naar afval.

Dit was zeker niet zonder resultaat !

Rob en Jurgen hebben 4 zakken bij mekaar gezocht. 2 zakken voor de koffie en 2 zakken na de koffie die we aangeboden kregen op het voetbalveld. Bedankt hiervoor !

Karina en Lotte hadden aan het eind van de morgen 6 zakken bij mekaar. Lotte, bedankt voor je hulp ! Giedo, George en Jan kwamen aan het eind van de morgen aanzetten met maar liefst 10 zakken.

Afgesproken was dat we elkaar zouden treffen bij de Maron aan het eind en hier stonden ook nog eens 4 zakken afval, verzameld door Johan. We hebben Johan niet meer gesproken, maar bij deze bedankt ! Hopelijk treffen we elkaar volgend jaar weer.

Totaal maakt dat 24 zakken dit jaar. Vorig jaar hadden we 14 zakken. Reflex kan door deze actie weer 123,46 euro op haar bankrekening bijschrijven.

Zoals gewoonlijk werd alles netjes in stijl afgesloten op de gemeente werkplaats met muziek, koffie en een broodje knakworst.

Al met al kunnen de deelnemers terugkijken op een geslaagde en gezellige morgen !