Beginnerstoernooi Relax 2012

door | juli 24, 2023

Beginnerstoernooi Relax  succesvol voor Reflex-jeugd!

Op zaterdag 17 november togen de bestuursleden Jan en Giedo om 12.00 uur met alle 5 jeugdleden op pad voor deelname aan het beginnerstoernooi, dat jaarlijks door Relax Didam wordt georganiseerd. Het enthousiasme onder onze jeugdleden was groot en de spanning voelbaar toen de indeling bekend werd gemaakt. Ook het grote aantal bekers dat al klaarstond voor de prijsuitreiking boezemde ontzag in.

In de 1e ronde werd bepaald wat de sterkte van alle deelnemers was  waarna na een korte pauze een nieuwe indeling werd gemaakt voor de 2e ronde aan de hand van de resultaten uit de 1e ronde. Van Reflex behaalde Arnoud in de 1e ronde 1 punt, Tjalle helaas 0 punten. Beiden waren ingedeeld in de D-poule. Carolien en Eline eindigden beiden ook met 1 gewonnen punt in de E-poule.

Kaj zat in de zwaardere B-poule en behaalde daar in de 1e ronde toch maar liefst 5 punten en werd 2e, heel knap. Na een korte pauze ging het in de 2e ronde om de prijzen en droop het fanatisme er bij sommige kinderen vanaf. Kaj kon het nu helaas niet bolwerken maar werd toch nog knap 4e in zijn poule.

Tjalle, die pas begonnen is met tafeltennis, eindigde in de E-poule als laatste zonder punten. Carolien haalde nu 2 punten binnen en Eline maar liefst 3. Beiden werden uiteindelijk 4e, heel goed als je voor het eerst mee doet!

Arnoud verraste vriend en vijand door zijn goede spel in de E-poule. Hij werd 2e in zijn poule met maar liefst 5 punten en mocht spelen om de 3e en 4e plaats tegen Tycho Beernink van SMD die 2e was geworden in de andere E-poule. Hij won nipt met 11-9 in de derde en beslissende game, een prima resultaat.

Bij de prijsuitreiking werd tot zijn grote verrassing Tjalle naar voren geroepen om de sportiviteitsprijs in ontvangst te nemen van organisator Dick Schuurman, die had geconstateerd dat Tjalle ondanks alle verliespartijen positief was gebleven en nooit had opgegeven. Een prima mentaliteit!
Arnoud mocht de beker in ontvangst nemen die hoorde bij de 3e plaats. Alle kinderen kregen nog een herinnering in de vorm van een sleutelhanger met batje inclusief verlichting.

Reflex had een paar jaar niet meegedaan, maar volgend jaar schrijven we opnieuw in als er voldoende deelnemers zijn. Dit toernooi staat bekend om zijn uitstekende organisatie en dat bleek ook nu weer. Het was een gezellige en sportieve middag. Bij terugkeer in Varsseveld waar de ouders al stonden te wachten waren de verhalen niet van de lucht.