Eerste krentenbollenactie van T.T.V. Reflex verloopt geheel naar verwachting!

Zaterdagmorgen  vroeg 26 – 10 – 2019 zat voorzitter Jan thuis lichtjes gespannen te wachten op de tweede lading krentenbollen die zouden worden bezorgd door Bakkerij Heijerman uit Varsseveld.
Nadat er voor de voorverkoop op vrijdagmorgen al 150 zakken bij hem thuis waren bezorgd kwamen er zaterdag voor de deur-aan-deurverkoop nog eens 350 zakken bij!
De hele stoep stond rond kwart voor 9 vol kratten met zakken krentenbollen, een prachtig gezicht! Ook het weer werkte aan alle kanten mee. Ondanks de verwachtingen was het zonnig en warm!

Alles was voorbereid om na 5 jaar worsten voor de eerste keer rond te gaan in het dorp met krentenbollen. Deze actie hebben we overgenomen van muziekvereniging Concordia die er mee gaan stoppen door ledengebrek. Volgens hun voorzitter liep de actie bij hen altijd zeer succesvol dus voor ons zou dat ook geen probleem moeten zijn.

In de voorverkoop waren maar liefst 130 zakken besteld door de leden, prima gedaan allemaal! De resterende 370 zakken werden in 1e instantie op papier verdeeld over 5 teams. Doordat enkele leden zich door diverse oorzaken alsnog af moesten melden had Jan het schema razendsnel aangepast en er 4 teams van gemaakt.

Nadat alle verkopers binnen waren gedruppeld en na de koffie met koek en de groepsfoto werden het stratenschema, het wisselgeld, de trolleys en niet te vergeten de krentenbollen verdeeld over 4 auto’s en ging iedereen op pad rond de klok van 10.

De verkoop ging bij enkele teams in het begin stroefjes maar gaandeweg liep het steeds beter. Johan en Sander waren om 13.10 uur al terug terwijl Jan en Giedo pas om 15.15 uur ‘los‘ waren. Tussendoor waren de teams George/Jurgen en Karina/Christiaan ook al binnen. Beide laatste teams hebben Jan en Giedo nog even meegeholpen om de laatste krentenbollen te slijten. Op hun route troffen Jan/Giedo heel veel mensen niet thuis of had men geen belangstelling waardoor het allemaal wat langer duurde. Maar door de goede samenwerking met de andere teams lukt het altijd weer!

Na een drankje of koffie gingen de teamleden naar huis met hun eigen bestelling en een chocoladeletter als attentie voor de inzet.

Het bestuur bleef achter en begon met het tellen van de omzet van deze dag en het vaststellen van de netto-opbrengst. Altijd weer een mooi slot van de dag!

We hebben met de verkoop van 512 zakken maar liefst € 1.227,66 verdiend dit jaar!
De hoogste opbrengst van alle vijf worstenacties was vorig jaar met een verkoop van
600 stuks: € 1.060,90.
We mogen nu al concluderen dat onze nieuwe actie een waardige opvolger is van onze vorige actie die noodgedwongen niet meer door kon gaan vanwege het stoppen van onze leverancier.

Met deze opbrengst kunnen de leden van Reflex weer een jaar lang trainen en wedstrijden spelen in de sporthal zonder dat het de vereniging een cent kost. Dit om maar aan te geven hoe belangrijk dit voor ons is!
Mede namens secretaris Jurgen wil ik alle leden die geholpen hebben nogmaals bedanken voor hun inzet en bereidwilligheid. Zonder jullie hulp lukt dit absoluut niet!

Varsseveld, 27 oktober 2019.
Jan Jolink